Gjest Skrevet 23. august 2009 #1 Skrevet 23. august 2009 Hvor mange dager før termin tok dere det 4 keisersnittet?? Jeg skal nå i september ha mitt 4 planlagte keisersnitt.får datoen den 27.8.Det blir vel sikkert ca 14 dager før termin tenker jeg,men tenk om jeg får rier før den tid da! Hva da?? Blir vel kanskje hastesnitt da? Kansje det er mulig å få tatt keisersnittet før det har gått 14 dager,kanskje 3 uker før termin...Eller kansje det er litt tidlig det?? Når tok dere det 4 keisersnittet??
3xmamma Skrevet 23. august 2009 #2 Skrevet 23. august 2009 Kan ikkje svare deg på nåken av spørsmåla dine, har bare hatt 2 sjøl, veit om ei so har hatt 4 stk. Men einaste eg veit om da e at hu hadde grundig oppfølgelse når hu gjekk gravid Eg har som sagt hatt 2 sjøl, og eg har fått beskjed om at eg kan bli gravid igjenn, men det bør bli min siste, og eg trenger grundig oppfølgelse om eg blir gravid igjenn. Var din fjerde planlagt? hvordan reagerer legene på det? Du skjønner eg trodde ein kun kunne ha 3 eg, men ingen kan da vel nekte flere? Eg blei og tilbydd sterilisering når eg hadde ks no sist, og dei anbefaler meg sterilisering om eg skulle få 1 til
nitro circus Skrevet 23. august 2009 #3 Skrevet 23. august 2009 Har gjennom venner hørt lignende dette svaret! Trodde det ble frarådet så mange snitt...
ALIICE Skrevet 23. august 2009 #4 Skrevet 23. august 2009 Har to bekjente som har vært gjennom 4 keisersnitt, som har vært helt ukompliserte. Det er gammel myte at de blir frarådet 4 snitt, det kommer helt an på hvordan livmora di "takler" det. I dag har de helt andre operasjonsmetoder enn for 30 år siden. Da fikk ikke ks damer få flere barn enn max 3. De som har hatt 4 og 5 ks, blir ofte forløst en del uker før termin, for å minske påkjenningen på livmoren.
Gjest Skrevet 23. august 2009 #5 Skrevet 23. august 2009 3xmamma: Dette barnet var ikke planlagt nei..Men da jeg fikk nr 3 sa de ingenting om at de ikke anbefalte flere! Og legen reagerte ikke på at jeg hadde blitt gravid igjen! ALIICE: så jeg kan kansje regne med å få høre at keisersnittet kan bli 3 uker før??Det hadde egentlig vært fint,så slipper jeg å være redd for rier..Men de ser vel an på hvor stor ungen er vel? Den 27 august får jeg ihvertfall datoen,og da sjekker de hvor stor han er! Jeg har termin 28 september.
Milli Vanilli Skrevet 24. august 2009 #6 Skrevet 24. august 2009 Jeg har ikke tatt, men jeg skal ha mitt 4. til vinteren. Det blir mest sannsynlig 2-3 uker før termin. Skal ha tett oppfølging utover høsten, der de tar ul av livmor og navlestreng. Det stod i papirene etter forrige ks at det skal gå bra med en 4. graviditet. Dette er individuelt, de ser hvordan arrvevet er i livmoren ved inngrepet. Man kan også bli frarådet fordi livmoren er "løvtynn". Jeg skal steriliseres ved ks denne gang (det står i papirene mine dersom noe akutt oppstår) Lykke til iallefall :-)
Gjest Skrevet 24. august 2009 #7 Skrevet 24. august 2009 Jeg må altså forberede meg på at ks kan bli 3 uker før! Er det sånn du tror det kan bli 2-3 uker før,eller har lege/jordmor nevnt det?? Jeg fikk ingen papirer etter noen av ks! Rart..Men hadde jo samtale på sykehuset etterpå da,og da nevnte de ingenting om at et 4 ikke var anbefalt!
Milli Vanilli Skrevet 24. august 2009 #8 Skrevet 24. august 2009 Det kom frem under forrige samtale på sykehuset, der tok de ultralyd av livmor og navlestreng. De vil vurdere tidspunktet når termin nærmer seg. Det var under samtalen med legen før jeg dro hjem fra klinikken sist at han tok det med at det ville gå greit med en 4. graviditet. Da jeg var på første legekontroll, fant hun den setningen frem på dataen iallefall.. fra legesamtalen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå