Anonym bruker Skrevet 23. august 2009 #1 Skrevet 23. august 2009 jeg har søkt nå,har ingen kontakt med bf-og ingen avlastning fra andre heller..er veldig spent på om jeg får.. Lurte bare på om dere hadde lyst å fortelle litt om åssen situasjon dere var i for å få det?:)Og evnt hvor ofte?Gikk det lang tid fra dere fikk ja til det var i gang?Hovrdan er den prosessen der? Mye spørsmål..men håper noen vil ta seg tid likevel:)
Anonym bruker Skrevet 23. august 2009 #3 Skrevet 23. august 2009 har søkt om avlastning,gjennom barnevernet..
Anonym bruker Skrevet 23. august 2009 #4 Skrevet 23. august 2009 Husker ikke hvor lang tid den prosessen tok, men det var ikke all verden med tid:) Noen uker tok det da. Det spørs hvor fort de får tatt det opp på møte i barnevernet, og om de har passende familier tilgjengelig. Det som tok litt tid, var å finne en familie, og så å bli litt kjent med dem. Jeg er alene med 2 barn, hvorav det ene har et lite handicap. Jeg har mine foreldre, men dette mener også barnevernet ikke skal være fast avlastning. De skal få være besteforeldre, de. Jeg har en helg i måneden, og det er egentlig det som en har "rett" på både i følge sosialtjenesteloven og barnevernsloven. En kan få mer, men det er ikke det vanlige.
serin@ Skrevet 23. august 2009 #5 Skrevet 23. august 2009 Søkte gjennom barnevernet, hele prossesen tok laaang tid... Først måtte det bli vurdert ditt hen at BARNET hadde behov for besøkshjem, deretter finne "rett" familie. Fra søknaden ble levert, ca 2 mnd etter prossesen begynnte, tok det 1 år før de fant et passende hjem. Deretter tok det ca en mnd før vi traff de første gang og jeg "godkjente" dem. Så var det et besøk bare et par timer, så uken etter en natt og en mnd etter det en hel helg. Så alt i alt var det en veldig lang prosess, men verdt det ) Gutten min elsker å være der og omtaler dem som familien! Nå er det knappe 2 uker til neste gang og han prater om dem støtt og stadig! Lykke til! Forresten, grunnlaget for at jeg fikk det var at bf ikke er her (bor i utlandet) og at jeg utenom min mor ikke har avlastning. Min mor er selv enslig mor og iom at jeg er student så passer hun når jeg trenger det ift skole ol. Det ble også vurdert dithen at sønnen min har behov for manlige rollemodeller. Han er også et forholdvis "krevende" barn som antaklig har adhd, dette ble også nevt i vedtaket, men usikker på om det hadde noe å si for at jeg fikk innviglet besøkshjem eller ei!
Anonym bruker Skrevet 23. august 2009 #6 Skrevet 23. august 2009 takk for svar:)Er en gang i mnd jeg søkte om og..men hørte tidligere om ei som hadde hver 6 uke..Får bare vente spent på svar:)
serin@ Skrevet 23. august 2009 #7 Skrevet 23. august 2009 Glemte å si at det i utgangs punket er hver 4. helg, men slik vi har satt det opp blir det litt oftere. Samt 10 ferie dager per kalender år!
Anonym bruker Skrevet 23. august 2009 #8 Skrevet 23. august 2009 Jeg har ingen familie her,så det er ingen nære som kan avlaste ved behov heller..Kanskje jeg har en mulighet da.. Takk for svar til deg og Serin@
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #9 Skrevet 24. august 2009 tok vel noen mnd, kanskje 2-3. Barnefar bor på andre siden av verden, jeg har lite nettverk her, moren min tok livet sitt i fjor - ting var fryktelig vanskelig rett og slett. Så da spurte jeg en venninne om hun kunne tenke seg oppgaven, og det kunne hun. Hun er selv bv-pedagog og har vært avlaster for en i familien sin tidligere - så det var ikke noe problem å få til. En helg i mnd er avtalen hos oss. Da henter hun i bhg på fredagen og kommer med ham på ettermiddagen søndag samme helg Og han storkoser seg sammen med henne! Det er dødsdårlig betalt, det er eneste aberet. For en helg får du (i oslo iallfall) 1500,- FØR skatt....
Anonym bruker Skrevet 25. august 2009 #10 Skrevet 25. august 2009 Håper virkelig du får det.... Jeg måtte søke 3 ganger før di gadd og se på søknaden min... Den 3 gangen fikk jeg en vennine som er BV-pedagog til og skrive søknaden for meg. Kom da så langt som til en vurdering.. Jeg hadde en familie som hadde sagt di vill bli besøkshjem så det var egentlig bare for BV og se at jeg hadde behov for det. Men sia jeg er over 30 år har fast og en ok jobb så satt det langt inne... Sjøl om jeg har 0 kontakt med barnefar han bor på den andre sia av landet. Har 0 familie og ellers lite nettverk til og hjelpe meg med barnet.. Så etter mange runder så fikk jeg kjempet meg til ei helg i mnd ikke noe i ferier..... Men etter et 1 var det helt slutt da fikk jeg ikke ha det lenger:( Så nå har jeg ingått privat avtale med den familen som hadde han... Så masse lykke til håper du sliper og kjempe sån som jeg gjore
Anonym bruker Skrevet 25. august 2009 #11 Skrevet 25. august 2009 Såpass ja..slitsomt da..Har som regel gått noen runder med seg selv før en går til det skrittet å søke og...Venter enda på svar jeg..men har en dårlig magefølelse:p
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #12 Skrevet 26. august 2009 Hei. For noen år siden, før jeg fikk barn, var jeg og samboeren min avlastninghjem for en jenta på 6 år. Det var helt supert. Vi hadde masse energi og tok med oss denne jenta på mange hyggelige aktiviteter. Vi lagde også god mat sammen, bakte, gikk turer. Håper det ordner seg for deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå