Gå til innhold

Da kom gutten!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var til igangsetting og utredning på onsdagen, fredag morgen hadde vi fått en liten sønn!

Vel, fått og fått, det var nå ganske mye egeninnsats. Fikk første modningspille torsdag morgen, deretter en ny pille hver 6 time. Totalt fikk jeg tre tabletter. Hadde "maserier" frem til de ordentlige riene startet for fullt, ca kl 2 natt til fredag.

Kl 3 var det 3 cm åpning og fødselen var erklært i gang. Fikk lystgass etterhvert som riene ble sterkere, men synes ikke det hjalp noe særlig.

I 6-tida kjente jeg trang til å trykke, men da jordmor undersøkte og fant kun 4 cm åpning, var det slutt på å være tapper.

Hulkende av smertene (føltes som om jeg skulle bli saget i to) fikk jeg epidural, heldigvis kom anestesi kjapt siden de allerede var i gangen. Utsiktene til flere timer med de smertene ble for mye for meg, så da var det herlig å ha en dyktig jordmor som så at nok var nok.

Det som var litt synd var at epiduralen knapt rakk å virke skikkelig før jeg fikk pressrier. Da jordmor undersøkte på nytt var det full åpning og hodet var på vei nedover. Ikke rart det var vonde rier, de var effektive som fy!

Etter ca 20 min pressing kom lillemann, kl 07.35. Vitale mål var 4265 gr og 52 cm lang, 37 cm rundt hodet.

Nå på livets dag 3 er livet endelig bra, ettersom melken har satt inn. Selv har jeg tidenes ballong-pupper og de sprenger og renner over, brystvortene er såre som bare det.

Men hvem kan klage, har fått verdens nydeligste gutt og dette er jo over om en ukes tid!

Til dere som ikke har født ennå, ingen grunn til panikk. Det er ille ja, men det går over og det er smertelindring å få dersom man har behov.

Sender fødestøv til alle høygravide!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heldig du er som har gutten din hos deg :)

Gratulerer så masse :)

Skrevet

Grattis :)

Skrevet

Gratulerer så masse!:)Det tok jammen litt tid å bli satt igang...blir selv satt igang på onsdag..gulp! Godt jobba!:)Kos deg med prinsen din:)

Skrevet

gratulerer så mye!:) nei, det er ikke bare fryd og herlighet når nurket kommer heller, såre bryster og sårt underliv er ikke verdens mest behagelige ting. men, det finnes både kremer og skjell til såre bryst da!:) nyt tiden foran dere:)

Skrevet

Gratulerer=)

Skrevet

Gratulerer så masse! Godt å høre ekte ærlighet, det er jo ikke toppen av lykke med selve fødselen, nei! Men premien er jo gedigen!

Skrevet

Gratulerer så mye! Igangsettes om en uke og er veldig spent!

Skrevet

Gratulerer!! Lykke til videre.

Skrevet

Gratulerer så mye.-) Jeg er høygravid om 8 dager...

Skrevet

Tusen takk for alle gode ønsker.. :)

Vi har vært en tur tilbake på barsel, siden lille vennen ble gul. Det ble 24 urolige timer der en litt sinna baby måtte ligge i en lyskasse og få solet seg. Ble litt slitsomt, heldigvis holdt det med 24 timer..

Ny sjekk av bilirubin i morgen, så da håper jeg at verdiene ikke har steget så høyt igjen! Da må vi inn til mer lysbehandling..

Sender mer fødestøv til dere med termin up and coming. ;) Tvi tvi!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...