Gå til innhold

ammemadrass og nattpose??

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer på å anskaffe meg disse tingene. men var inne på barnas hus sine sider og så at ammemadrassen kosta 750,- og synes vel det var i dyreste laget... er den verdt pengene?

vi samsover, og tenkte kanskje den kunne gjøre det litt tryggere og enklere.

også lurte jeg på sånn nattpose: fåes den uten armer? som en sovepose liksom? lille tryll har en tendens til å vekke seg selv med kavete armer opp i fjeset

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ammemadrassen er absolutt verdt pengene synes jeg!!

Skrevet

Vi hadde også problemer med kavete armer, og løste dette ved å reive henne. Dvs å tulle henne stramt inn i et babyteppe, som en pølse i lompe liksom, slik at armene holdes i ro. Ikke så vanlig i Norge, men brukes mye i andre land! Trygt og trangt- akkurat som inne i magen:)

Skrevet

har prøvd dette med reiving i et helseteppe, men fikk ikke det helt til. hun kom seg løs hver gang :oP

hvordan gjør du det, er det en oppskrift, eller pakker du bare stramt som det faller deg inn? og... gjør du dette på en sovende eller trøtt baby?

hehe hva skulle jeg gjort uten dib, føler meg helt hjelpesløs noen ganger

Skrevet

Helsetepper funker ikke så bra til reiving nei- jeg har brukt et babyteppe i fleece fra Ikea, og der er det en sånn praktisk liten utstikker liksom, som gjorde at jeg fikk reiva veldig stramt og fint. Men andre tepper burde jo funke det også, sålenge man gjør det stramt nok, og at det går flere ganger rundt babyen? Ikke bare en gang rundt liksom, hvis du skjønner? For det var bare slik jeg gjorde det altså; rullet henne inn som en pølse i lompe;) Dette gjorde jeg før jeg bysset henne, altså våken baby.

Skrevet

aaa.. da skjønner jeg det. dette må prøves :o)

må bare le... trodde først du skrev at du rullet henne som pølse i brød, fikk ikke helt det til å stemme... hehehe ammetåke og søvnmangel :oP

Skrevet

Vi brukte ammemadrass de første mnd da vi samsov- det fungerte greit det- da hadde hun på en måte sin egen plass i sengen... Det som ikke fungerte var å løfte henne i den uten at hun våknet. Vi ville gjerne ha henne over i egen seng ved siden av vår. Men det gikk ikke siden hun våknet med en gang vi løftet på ammemadrassen.

Nattpose arvet jeg. Vi brukte den to ganger, men ga opp siden hun fikk helt "klaus"! Nå har jeg heller en pysjamas på med føtter slik at hun ikke fryser. Vi brukte den altså i utgangspunktet for at hun ikke skulle fryse siden hun sparket av seg dynen. Prøvde også en fra IKEA, men byttet den igjen.

Skrevet

Ammemadrassen er vel verd pengene. Kunne ikke levd uten den de første månedene med datteren min, selv om jeg ikke brukte den til samsoving. Brukte den slik at jeg kunne løfte jenta mi fra hennes seng og over til min og tilbake igjen etter amming. Var også veldig fin som underlag da hun var en skikkelig gulper. Det var atskillig lettere å vaske ammemadrassen enn hele trekket på vår egen overmadrass.....

Det jeg kan si er at datteren min vokste ganske fort ut av den, men det løste vi enkelt med å ha den åpen i fotenden. På den måten kjøpte vi oss et par måneders bruk. Hvis du nettopp har fått barn er dette en kjempeinvestering!

Når det gjelder nattposen har jeg ikke kunne levd uten den heller. Datteren min er ram til å drive med benløft i senga, og dermed fyker dyna veggimellom. Jeg har brukt posene fra IKEA, og har vært veldig fornøyd med dem. De er ikke dyre heller, og det er greit å ha et par stykker slik at de rekker å tørke etter vask.

En annen fordel med nattposen når ungen blir mer mobil er at den hidrer den i å fyke rund i senga.

Løp og kjøp begge deler :o))

Skrevet

Jeg har en ammemadrass til salg hvis du er interessert, 350kr + frakt eller hentes/leveres i Oslo. Den er lite brukt. Konseptet passet ikke helt for oss/meg, samtidig at frøkna "krevde" mye nærhet de første månedene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...