Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg litt angående prevensjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen i midten av august og fikk resept på hormonspiral. Grunnen til at jeg valgte dette var at jeg leste mye positivt om den i forkant av legetimen. Jeg har ikke tålt p-piller som jeg har prøvd tidligere,så tenkte at hormonspiral kanskje var noe for meg da. Men etter at jeg nå har fått resepten har jeg fått med meg at den er veldig dyr i innkjøp i tillegg til at jeg har hørt flere som har fortalt at de måtte ta den ut etter kort tid pga uregemessige blødninger og andre bivirkninger. Jeg er da veldig i tvil om jeg skal "investere" så mye penger i en hormonspiral hvis jeg plutselig ikke tåler den. Et p-pille (minipille) merke jeg ikke har prøvd er Cerazette,noen som har erfaring med den? Tenker at det kanskje er bedre å prøve det siden det ikke er så dyrt i innkjøp. Er så usikker nå.

Har fått time hos legen i slutten av september for innsetting av spiral, bør jeg da gi beskjed i forkant hvis jeg ombestemmer meg og ikke vil få satt inn spiral likevel?

Kobberspiral er uaktuelt for meg siden jeg allerede sliter med sterke menssmerter og mye blødning. Har også prøvd p-plaster,p-ring og stav som heller ikke funker for meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme pris på den som hormonspiral. Syns det er kjipt å bruke så mye penger hvis jeg ikke skulle tåle den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...