Gå til innhold

De som ikke vil ha brød - hva gir dere i stedet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Brød faller fortsatt ikke i smak og vi prøver med jevne mellomrom.

Til nå har han som regel bare fått frukt til lunsj. Han kan spise en del frukt, og siden det er like mange kalorier i et fruktglass som i et middagsglass er jeg forsåvidt ikke redd for at han får i seg for lite. Ser jo på han at han vokser.

Men jeg er litt nyskjerrig på hva dere gir i stedet for brød? MME er ikke aktuelt. Lurer støtt og stadig om jeg skal gi grøt, men han spiser jo grøt to ganger til dagen, og hadde vært kjedelig om han ble drittlei. Ellers hater han alt med klumper, så det begrenser seg jo en del...

Han er forresten 9 1/2 måned.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min spiste ikke brød eller middag før han var ca 15 mnd.

Han spiste grøt til frokost, fruktmos til lunsj, grøt til middag og grøt til kvelds. Ammet han litt i tillegg.

Hvis du er redd for at han evt skal bli grøtlei, kan du jo blande grøten med diverse fruktmoser for å variere smaken.

Skrevet

Har du prøvd å putte bittesmå brødbiter i fruktmosen? Da kan du jo gjøre brødbitene større etterhvert, og på sikt gå over til å gi brødbiter med fruktmos som pålegg, og så kanskje introdusere andre pålegg deretter?

Egentlig vet jeg ikke hva jeg snakker om da...for her slukes alt.

Skrevet

Eeeeeeeeh, ja det har jeg prøvd:) Smuler faktisk. Mikroskopiske. Han tygger gjerne mariekjeks, kavring og knekkebrød, men å få den forbanna brødbiten i munnen, det er vist forferdelig. Han lar seg ikke lure. Men en eller annen gang løsner det nok.

Kanskje jeg kan gi to middager....

Skrevet

Såpass ja... :)

Du kan jo godt gi to middager - gjøre svenske av ham. Ellers kan du jo la ham få knekkebrød?

Skrevet

Ja, hvorfor ikke?

Har du forresten prøvd å la ham spise fra brødskiva selv- altså at du ikke lager smuler ut av det? Her er ihvertfall det mest poppis, spise selv- og gnafse det i seg;)

Skrevet

Hva er det som er galt med knekkebrød da?

Skrevet

Det er ingenting i veien for det, bortsett fra at han ikke spiser mengder. Det går med en liten bit. Samme med kavring. Så det er ikke et måltid. Får han en skive i hånden, så slenger han den i gulvet.

Men er det seriøst ingen andre som ikke spiser brød?

Skrevet

Hei du.

Minsten min spiser heller ikke brød. Det blir et par biter, så kommer det meste ut igjen, uansett pålegg. Han er straks 11 mnd. Jeg stresser ikke med det. Han får middag og tre grøtmåltider, så prøver vi med brød til lunsjmåltidet. Det løsner etterhvert, og er egentlig ingen hast. Ta det i hans tempo, du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...