Gå til innhold

Hvor mye har dere beregnet økonomisk??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hii ,driver og regner og regner her... Mitt liv som førstegangs blir kansje litt strammerer en jeg tror... Med et boliglån på 2,3 og andre utgifter blir mine utgifter alene min 9000 kr i mnd og dette er nå med den lave renten.. Etter at alle utgiftene mine er betalt regner jeg med å sitte igjen med 4000 kr pluss barnetrygd i 80% lønn... tror kansje dette kan bli litt trangt ? med grunnlag i at jeg må ha penger til mat osv osv...

Hva har dere andre regnet med at dere må sitte i gjen med ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, det kommer jo helt an på hvor mye mannen din har utbetalt da, og hvor mye deres felles økonomiske forpliktelser er på i tillegg til dine egne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er klart. men her deler vi utgiftene 50% ettersom vi begge tjener likt, han sitter igjen med det samme .. 4000 kr ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi regner med å sitteigjen med ca 6000 kr pr mnd som skal gå til kos osv... håper det holder =)) men da har vi self også holdt av litt til sparing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir hva man gjør det til! Vi er et studentpar, og sitter igjen med til sammen 4500kr i mnd når faste avgifter, strøm, tlf og buss er betalt.. Det kommer til å rekke helt fint! Vi har beregnet 1000kr ekstra i mnd nå som vi blir tre, og regner med det skal holde fint nå det første året.. Det gjelder bare å være bevisste på eget forbruk - og jeg syntes at som par å sitte igjen med 8000 er råbra sett fra vårt synspunkt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har prøvd å planlegge ganske mye økonomisk, slik at dette slapp å være en bekymring når barnet kommer. Derfor kjøpte vi bolig for en stund siden, og har nå betalt ned halve lånet. I tillegg har vi regnet ut at vi får mer penger ved å ta 100% lønn i stedet for 80 %. Men da legger vi av noen tusen i mnden, slik at jeg kan være hjemme like lenge.

Jeg regner vel med at vi har ca 10.000 kr hver etter at regningene er betalt, så vi har 20.000 kr til mat, kos og andre utgifter. Sånn sett er vi heldige, men det er også nøye planlagt på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Betalt ned halve huslånet pga babyen? Hørtes litt spesielt ut spør du meg, enten har dere hatt veldig lite i huslån eller kun hatt lånet for "morroskyld".... Synes jeg ser vi skulle betalt ned halve lånet av 3 mill, 1,5 mill på 9 måneder pga babyen hehe... Vi sitter igjen med 15.000 etter faste utgifter, som skal gå til mat og fornøyelser osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke ta ut permisjon med 100 % lønn i stede da? Da har du litt mer å rutte med. Så kan du prøve å spare litt og se om du har anledning til å ta ut permisjon uten lønn i etterkant. Det gjorde jeg forrige gang og skal gjøre det denne gangen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi har ikke betalt ned halve huslånet pga babyen. Huslånet ble prioritert fordi renten var så høy en periode. Så vi puttet inn alt vi hadde ekstra på lånet, slik at vi fikk ned både det og renten. Dvs at vi levde veldig sparsomt da, slik at vi har mer å rutte med nå. Så det jeg mente var at vi ventet med å få barn til vi hadde blant annet økonomien og andre ting i orden.

Og huslånet var dessverre ikke noe vi tok opp for "morro skyld". Resten av lånet kommer nok til å henge over oss i MANGE år:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...