Gå til innhold

Hormon eller kobberspiral???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med erfaring. Jeg er såå i tvil..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tålte ikke hormon...så jeg har hatt kobber, ikke noe drawback for min del. Billig er den også.... Kanskje noe å tenke på om du ikke skal ha den lenge!

Men må jo være digg å ikke ha mensen da..... : )

Skrevet

Tja si det. Jeg valgte kobber for jeg ikke ville tilføre mer hormoner i kroppen (og derav ikke p piller heller). Men jeg blødde i to mnd i strekk, hadde menssmerter hele tiden og har fortsatt ustabil mens andre periode etter at jeg måtte ta den ut. Tror hormonspiral går mye på humør og hud, mens kobber klusser til periodene og gjør at du blør mer og lenger.

Skrevet

Anbefaler deg å ta en titt under "prevensjon". Ikke særlig mye aktivitet i det forumet, men er noen som skriver om spiraler:)

Skrevet

Jeg hadde gått for hormon ...

Har verdens beste dårlige erfaring med kobberspiral, han ligger og sover i senga si nå ;-)

Mamma erfarte også at den ikke var noe tess, så jeg har en lillesøster som ikke var helt påtenkt.

Og etter det jeg har hørt er vi ikke de eneste med den erfaringen.

Så, dersom du gjerne tar en unge til (altså at det ikke er nøye i det heletatt om prevensjonen virker) så tar du kobber.

Har aldri hørt om noen som er blitt gravid med hormonspiral (selv om ingen prevensjon er 100%).

Skrevet

Har prøvd kobber, og aldri mer. Fikk lange, ustabile sykluser, langvarig mens med ekstreme smerter og blødninger. Jeg ligner veldig på min mor sånn sett, som også kapitulerte og tok den ut i sin tid.

Min venninne ble gravid utenfor livmoren med hormospiral for et år siden. Absolutt ingen prevensjon er 100 % sikker, så du bør vurdere sammen med legen din hva som passer best for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...