Gå til innhold

MEDISIN MOT KVALME


Jente+Jente+lillegutt

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er 12 + 6 og spyr fortsatt flere ganger om dagen.

Legen snakket om medisinering mot dette om det ikke gikk over i løpet av neste uke. Noen med erfaringer vedrørende dette.

 

Det går veldig ut over livskvaliteten og jeg kaster mye opp på kveldene og går ellers kvalm og slapp dagen igjennom. Vil gjerne jobbe men det er helt umulig slik situasjonen er nå. Samtidig vil jeg helst ikke ta noen form for tabletter om jeg kan overleve uten, men jeg må si at j eg overlever ikke et helt svangerskap med den formen jeg har nå.

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må nesten bestemme deg om du vil fortsette å være syk, eller å bite i det sure eple og bare ta medisinen og føle deg bedre?

 

Jeg var sånn i forrige svangerskap, og jeg må si det at hadde jeg ikke fått Gaviscon, så vet jeg ikke hva jeg hadde gjort. Det smakte dritt, men det hjalp til kvalmen gikk over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale akkupunktur! Selv går jeg i utgangspunktet til akkupunktør pga bekkenløsning, men jeg får også nåler mot svangerskapskvalme, og jeg har ikke vert kvalm siden. :-) Det er såå deilig å slippe å være kvalm. Med 1. mann var jeg kvalm og kastet opp til jeg var over 20 uker på vei. Nå er jeg 12 uker og uten kvalme.

 

Kanskje verdt å prøve? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg veldig godt, å være kvalm/ spy ødelegger hele psyken. En kan bli lei seg, sliten, deprimert etc.

 

Sist svangerskap var jeg kvalm i 6 mnd, da hjalp ikke medisiner, kun akupunktur. Da fikk jeg endelig tilbake energien min, og kvalmen ga seg etterhvert.

 

Denne gangen har jeg fått Afripran, dette da jeg spyr opptil 20 ganger daglig, og føler vell egentlig ikke at det hjelper. Har også prøvd Prostafen, da blir jeg bare svimmel og uvell. Så jeg har igjen begynt med akupunktur, og håper at dette vil virke også denne gangen..

 

Gjør det du føler for, det viktigste er at du føler deg bra. Ingenting er verre enn å være syk hver eneste dag, morgen til kveld, bare for å våkne opp til enda en like fæl dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine beste tips:

 

(som har hjulpet meg mye)

 

- Koke te av ingefærrot

- Lukte og smake på ingefærrot

- Mariekjeks og saft på nattbordet som spises før man står opp

- Sea Bands som man kjøper på apoteket for 150 kr

 

Lykke til

 

Som regel gir kvalmen seg rundt uke 12-14.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...