Gå til innhold

Simo kombi...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, vi får barn nummer to i oktober, og jeg lurer på å kjøpe en Simo kombi. Vi lgjerne ha en stødig vogn med god plass. Noen m erfaringer? Evt også fra andre vogner?

Og så tenker vi på en ullpose inni - og vil gjerne ha råd ang det også:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei:)

jeg har hatt simo kombi til mine 2 første barn, og er kjempefornøyd med den vogntypen. den er romslig og stødig, god plass i kurven under og. brukte den til jeg gikk over på paraplytrille med begge to..

endte opp med en babytravel denne gangen da, men det hadde rett og slett med pris å gjøre. fikk et knalltilbud på babyproffsen i sverige.. kunne ikke takke nei til det:)

ullpose kan jeg ikke gi noe tips om, har brukt voksipose på ungene mine,og har derfor ingen erfaring med ullposer

Skrevet

Hei. Vi kjøpte Simo kombivogn i 2005 og er veldig fornøyd med den. Vi brukte den til datteren vår og skal nå bruke den til sønnen vi venter. Det eneste jeg ahr å utsette på den er at den virker noe tung i forhold til Emmaljunga sine. Men jeg har ikke problemer med å løfte den ut og inn av bilen, så jeg er glad jeg har så stødig og stor vogn. Vi brukte voksipose i vogna, så ullpose har jeg ingen erfaring med, desverre.

Skrevet

Har hatt den til mine to første, men jeg synes den er stor og tung. Har kjøpt en lettere 3 hjuls vogn nå, som er lettere og tar mindre plass.

Jeg brukte ikke vognen etter at de var 6 mnd, kjøpte en emaljunga sportstrille. Jeg ville heller ha kjøpt en billigere første vogn og heller brukt pengene på en skikkelig sportvogn som er den vognen man bruker lengst:)

Skrevet

Første barnet her var et desemberbarn. Vi bor på vestlandet og jeg er veeldig glad for simo kombivognen når det gjelder å komme seg frem i snø, slaps osv. Alle andre vogner jeg har hatt kan ikke måle seg på vinterføre vi er vant til her.

Vognen er lun og god, stor bag for babyen, vi har brukt både voksi og odenwalder i bagen og det var ikke noe problem.

Klart, vognen er ikke av de letteste, men det er til gjengjeld en vogn som tåler hardfør bruk og vær og som er stor og stødig.

Venter en baby i begynnelsen av okt. nå og simo'n står klar allerede her.

Skrevet

Jeg sverger til Simo kombi. Bor du i en by kan en slik stor vogn være upraktisk, men for oss som bor på landet, er det den perfekte vogn :)

Skrevet

Kjøpte den til førstemann men byttet den ut etter 8 mnd. Den er veldig tung og vanskelig å manøvrere, spesielt i snø og slaps. Dessuten er sportsdelen helt talentløs. Men den er stor så den ble brukt som sovevogn i bhg i stedet. Dessuten er den jo 20 kg tung så den er et herk å løfte for ei med ryggproblemer og tar mye plass i bilen. Så vi endte opp med en mountain buggy istedet og det er en mye bedre vogn. Og faktisk syns jeg den er bedre på vinterføre enn simoen, den er jo lettere og kjører seg ikke så fort fast. Bagen er jo mindre i den men den har jeg brukt så kort tid uansett at det ikke har vært noe problem. Mine unger har hvertfall sovet og trivdes mye bedre i MB enn i Simoen.

Så kikk litt på tre-hjulinger før du bestemmer deg.

Skrevet

Jeg har hatt Brio Duo vogn kjøpt i 2002 og den er like god nå til tredje barn :) Har vært brukt daglig i til sammen 6 år og er litt slitt på håndtaket men ellers fin. Brukte dypdelen til 7-8mnd og sportsdelen videre til 3-3,5. Ungene har sovet ute i vognen siden de var nyfødte og til de sluttet med dagsoving. Brio er litt bredere i bag-delen enn Simo, veide 15-16kg totalt og har god plass til varer under (handlet matvarer med vogn istedetfor bil), er stødig og lettkjørt. Ville valgt samme idag :)

Skrevet

jeg ville heller ha kjøpt emmaljunga duo edge :) Stor stødig vogn, som er lett å trille uansett vær. Å veldig god plass i bagen :) Sambo kaller den bare for panservogna vår, fordi den kommer seg fram overalt. Synes også fjæringene er bedre på emmaljunga, fordi på simo har de en tendens til å bli for gyngende.

Av vinterposer/ullposer så vil jeg anbefale voksi urban eller en av de "gammeldagse" lammeskinnposene. Voksi urban er ull i underlaget og dun over, å så kommer det med en spebarnsoverdel (kort) og en toddler overdel (lang) så ungen kan bruke den posen til den er ca.4år. Går ann å bruke som vanlig sovepose på tur, når en begynner å bli ferdig soving i vogn osv.

Skrevet

jeg brukte simo kombi sist og var veldig fornøyd med den. eneste er at den er veldig tung, men det er vel mange av dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...