Gjest Skrevet 23. august 2009 #1 Skrevet 23. august 2009 Forrige graviditet fikk jeg tidlig UL pga usikkerhet rundt termin. Hadde hatt mensen måneden før, men den varte bare i 1-2 dager. Synes det var så trygt og godt å vite at den lille hadde det fint, og håper at jeg får det denne gangen også. Skal til legen imorgen og lurte litt på hva jeg skulle si.. I april hadde jeg det jeg tror var en spontan abort eller kjemisk graviditet. Tok to positive graviditetstester, hadde masse symptomer og begynte deretter å blø.. Blødde i over en uke og det var mye mer enn ved en vanlig mens. Merker den opplevelsen gjorde at jeg er litt bekymret nå.. Men er det nok til å få tidlig UL, tro?
HeidiL Skrevet 23. august 2009 #2 Skrevet 23. august 2009 jeg gikk til min faste gynekolog til første kontroll i uke 7...og bare ringte til fastlegen og sa at jeg var gravid og hadde time hos gyn og trengte henvisning.. de sa bare gratulerer og sendte henvisningen.. trodde egentlig det var vanlig - at man kan bli fulgt opp av den man vil (og jeg liker spesialister)... og gynekologen min gjorde som han vanligvis gjør hver gang jeg er der for sjekk (hvert 2 år eller no) - han tok innvendig ultralyd.. var ikke noe spes det... så jeg har ikke hatt de problemene jeg hører om her inne...med dårlige fastleger etc... jeg går til jordmor og gynekolog (hvis det er noe spes) og er innom fastlegen for sykemelding for bekkenløsningen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå