Gå til innhold

Litt "kylling" eller?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei jenter! Må bare lufte noen tanker. Jeg er 5+6 i dag, og har begynnt å merke at jeg er forferdelig trøtt og sliten, og veldig svimmel til tider. Som mange av dere sikkert kjenner dere igjen i. Saken er den at jeg jobber 100% i et yrke der jeg ikke kan sette meg ned og ta det litt mer med ro om jeg skulle trenge det. Men det blir tatt hensyn til hvor jeg plasseres i forhold til at det ikke skal være skadelig for barnet. Hjemme har jeg en liten gutt på 13 mnd som er veldig aktiv, og ikke det minste glad i å sove. Det siste halve året har han stått opp ca kl 05.00 hver dag, og nå som vi begge er tilbake i jobb begynner det å tære på meg. Jeg får rett og slett for lite søvn og hvile til å orke hverdagen. Junior har nettopp begynt i barnehage, og finner seg ikke helt tilrette, så denne uka har vært ganske tøff for oss alle. Ikke bare går det utover meg, men mannen min er også sliten. Da glemmer vi å ta hensyn til hverandre. Så jeg vurderer sterkt å be om en gradert sykmelding slik at jeg i hvertfall kan få sove noen timer mens junior er i barnehagen. Synes selv at det kanskje er litt "kylling," men vet ikke hvordan jeg skal orke ellers? Vet at graviditet ikke er noen sykdom, men man blir vel syk av ikke å sove nok heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei!

jeg syns ikke det er kylling jeg, jeg syns det høres fornuftig ut:)

selv er jeg 4+6 med mitt første. akkurat funnet ut att vi har lykkets:)

jeg jobber som daglig leder i en butikk og vet hvor vanskelig det er med ansatte med gradert sykemelding, men hadde ikke nølt med å anbefalle en av mine ansatte det i din situasjon.

jeg har ikke nødvendigvis en fysisk krevende jobb, men veldig psykisk krevende med konstant bemanningsansvar som er svært stressende. jeg vurderer derfor å be om noen form for sykemelding selv for å få litt mindre ansvar i denne perioden hvor så mye løper rundt i hodet mitt fra før!

graviditet er ingen sykdom, men det vokser tross alt ett lite liv inni oss som må få mer og mer først pri:)

og du som har en fra før i tillegg må jo ta hensyn til det også..

jeg hadde ikke nølt med å prstet med legen hvis jeg var deg:)

 

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du.

Det høres fornuftig ut. Ring og hør med legen din du. Vi trenger all den hvile og søvn vi kan få. Ingen er vi like og ingen svangerskap er like.

Lykke til og sov godt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig ikke Kylling nei. Dere må jo tenke på at dere skal fungere i hverdagen også. og sliter dere dere helt ut så blir dere jo sykemldt uansett.

og du som har en 13 mnd som ikke trives i barnehagen. det er slitsomt som fy. vi holdt på siden februar til nå(enda ikke helt greit) for å få barnehagen høvelig grei for eldstemann. noen trenger lang tid. og da er det godt at mamma er utvilt og kan ta rede på en frustrert og overstimulert liten mann som kommer hjem :) er bare å sykemld seg for en periode. Det er hard og gå gravid til tider.

 

 

stå på damer. og Hvil dere!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...