Dina74 Skrevet 23. august 2009 #1 Skrevet 23. august 2009 Off og off. Har 2 SA bak meg det siste året (uke 6 og uke 10). Etter siste SA ble vi overraskende gravide på andre forsøk, og det var svært kjærkomment etter å ha forsøkt i 8mnd etter første SA. Jeg er idag 9+1 og nå har jeg så dårlig magefølelse for at dette skal gå bra at jeg har begynt å ta støyten allerede på en SA nr 3. Problemet er at jeg nå har mista symptomene mine, og kjenner meg ikke gravid lenger. Siste to ukene har jeg vært sympt fri ca 1.5 dag av gangen men så har de heldigvis kommet tilbake igjen (trøtt, uggen, ømme bryst). Nå har det gått 2 dager uten at jeg har hatt noe føling med å være gravid. Alt er liksom borte og føles nesten også som magen er blitt mindre. Og dette minner meg dessverre altfor mye om siste SA. Da mista jeg også symptomene ca 5 dager før blodet kom (hadde da i tillegg 5-6 ganger med brun/rød utflod før begynte å blø, har ikke noe slikt nå). Skal levere ny urinprøve hos fastlegen min imorgen (de fant litt bakterievekst i den første prøven, de vil vel sjekke om urinveisinfeksjon), så lurer på om jeg skal spørre om de kan sjekke hcg nivået mitt? Har bestilt privat ul men det er ikke før om 12 dager, det er for lenge å vente kjenner jeg, for går bare her og er trist og veldig bekymra. Tar jeg sorgene på forskudd her eller er det grunn til å bli sjekka ut? Dette er pyton ... I tillegg er sambo offshore så jeg går her alene (med datter på 3) og tvinner meg inn i negative tanker. Jeg har vært mer uggen og trøtt denne gangen enn de to forrige, så håpet jo dette var ett godt tegn.
smilla73 Skrevet 23. august 2009 #2 Skrevet 23. august 2009 hm, eg hadde nok også blitt bekymra. Men hvis du likevel skal til fastlegen, syns eg du skal be om hcg-prøve ja!! Kryssar fingrar for at symptoma snart kjem tilbake for deg!!!
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 23. august 2009 #3 Skrevet 23. august 2009 Har lest om mange her inne som ikke har så mye symtomer, og at det kan være vanlig at de kommer og går. Første gang jeg var gravid merket jeg ingenting før jeg var over 10 uker på vei:) Og to graviditeter kan være veldig ulike også...... Men forstår du er mye urolig og da er det bedre og komme seg til legen å få tatt en UL. Tror nesten jeg hadde hoppet over hCG og gått for en provat UL så fort som mulig. Og jo fortere blir du beroliet, noe som er bra for deg og spiren. Husk det er ikke flaut og ta ekstra undersøkelser, de er til der for deg for at du skal føle deg beroliget etterpå Lykke til og hold oss oppdatert:) Klem fra
smilla73 Skrevet 23. august 2009 #4 Skrevet 23. august 2009 godt poeng Tirilgirl! Korleis går det med deg forresten? Vi hadde jo litt likt forløp sist, hadde vi ikkje?
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 24. august 2009 #5 Skrevet 24. august 2009 Hei:) kort fortalt er min historie slik: ble gravid etter laproscopi september -08. barnet døde i uke 19, og jeg måtte gjennom en dødfødsel. Kort tid etterpå ble jeg innlagt på sykehus med blodpropper i benet og på begge lunger. Har fått noe som heter Antifosfolipidsyndrom og må ta blodfortynnende resten av livet. Nå som vi prøve rå bli gravide tar ejg to sprøyter om dagen pluss Albyl-E. Ble raskt gravide igjen, men det ente med en MA i uke 9 i slutten av mai. fant aldri hjerteaktivitet. Så nå er jeg her som prøver, har hatt en enkel pergokur denne mnd. eggløsning sist onsdag, torsdag.......og håper nå det klorer seg fast en liten spire som har tenkt å bli en stund. Skal til mer utredning på Riksen i slutten av september. Det var litt om meg, hva med deg da?????? klem fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå