Gå til innhold

når blodtrykket er...


♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

105/70.. åssen ville dere tolket det???

Jordmor sa ingen ting.. er ikke normalt blodtrykk 120/60??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har hatt det selv men legen sa ingenting... men han kommenterte det da det var 128\85

Skrevet

ja, 128/85 er jo litt høyt ja...

hmmm, sikker ikje så farlig siden ho ikje nevnte nåe ;))

Skrevet

nei di pleie jo sei i frå ganske kjapt syns eg. ke va d du jore for å få en extra time hos ruff henvendte deg i luka eller ringte du bare.? eg frykte frøken winters ska undersøke meg å ho e jo ikkje brugans. vaska kjøkkenet i går å etter det er jeg øm å vond i magen. så syns d e litt skommelt vil helst at ruff skal ta en grundig sjekk.

Skrevet

Jeg har vanligvis hatt 120 over noe. Nå hadde jeg 100/60. Jordmor sa bare at det vises at jeg stresser mindre, og at det virker som jeg hadde godt av å være litt sykemeldt. Jeg tolket det ikke som lavt når hun sa det.. En nabo sa at hun hadde 90 over noe gjennom svangerskapet, og at legen hadde kommentert det som lavt. Hun følte seg ekstra trøtt.

Skrevet

Helt fint det!!!! Jeg har selv ganske lavt BT, ligger som rehel på ca 90/60, også når jeg er gravid. Det er bra hvis det holder seg over 100, helst. Og selvsagt helst ikke over 130 da...

Skrevet

eg ringte te resepsjonen på sykehuset og sa at eg ville ha ein ny time til UL og at eg villa ha time når ruff er på jobb...

ho begynte jo selvfølgelig å spør spm, men sa bare at det va mellom meg å ruff ;)) hehe... så fekk eg time raskt. ringte mandag og ny time fredag :))

så vist du får den derane dama, så ringt dagen etterpå å få ny time...

Skrevet

Takk for svar jenter :))

satt plutselig å tenkte på det da jeg er trøtte heeeeeele tiden, blir aldri opplagt. og innimellom får jeg svimleturer... men regner nå egentlig med at jordmor hadde sagt noe...

Skrevet

105/70 er fint og lavt ! :-)

120/80 er "normalen". Altså under det er helt fint.

 

Å ha litt under det gjør ingen ting. Blir det mye lavere så kan man få ubehag med svimmelhet etc når en reiser seg osv, men det er vel sjeldent farlig med litt lavt trykk! Jeg har nå samme som deg, og er glad for det da jeg hadde svangerskapsforgiftnins sist og trykket steg opp i 180/120..og det var MED blodtrykkssenkende medisin..

 

Det er når det blir over 130-140 / 90 at en skal begynne å følge litt med mht svangerskapsforgiftning. Å ha over den verdien er ikke heldig over tid. Det gjelder forøvig ikke gravide også! i USA blir høyt blodtrykk kaldt "the silent death"..

 

Undertrykket er viktigst at ikke stiger noe særlig over 85-90. Overtrykket lar seg i litt større grad påvirke av stress osv.

 

Jeg er ingen ekspert men tror ikke det er sånn halvgæli det jeg sier. Jeg har lest en del om det etter svangerskapsforgiftningen sist.

 

Skrevet

ok :)

ho he allerede undersøk meg ei gong for magesmærter men påsto at det var blærebetennelse men va ikkje d å e jo merkeli at det kun kjem når ein he anstrengt seg? så syns ikkje ho e troverdig

Skrevet

he hørt at ho e veeeeldig lide troverdig ja... :(((

ligger morkaka litt langt ned på deg eller?? vet du kan få litt vondt då, og vist eg tenke meg om fer eg au litt vondt når eg stresse eller anstrenge meg... og mi ligger jo litt for langt ned... noe som ikje Mulan såg, men Ruff såg 1 uka ettepå...

Skrevet

Blodtrykket er fint og lavt! Det du merker med svimmelheten er nok at du har ortostatisk lavt BT, da merker man at en blir svimmel om en reiser seg for raskt. Blodtrykket vil i slike tilfeller som regel stige igjen etter kort tid! :)

 

Jeg har et BT på 90/60, noe som er lavt. Fikk da beskjed av legen å ta det med ro, være sparsom med salt i maten og drikke mye!!

BT mitt er til vanlig 120/75.

 

Viktig å få i deg rikelig med drikke, helst vann :)

 

 

Skrevet

105/70 er kjempefint :)

 

Jeg gikk fra 125/75 til 100/50 på fire uker og ble veldig svimmel og slapp. Lå på 100/50 i 7 uker og det ble bedre(kroppen ble vant til det), men på kontroll i dag(uke 18) er det nå oppe i 110/60 som for min del er STOR forskjell i formen. :)

 

Hvis du ligger høyt er det et tegn på svangerskapsforgiftning og derfor er det gunstig å ligge lavere i svangerskapet enn normalt.

Blodtrykket økern gjerne mot slutten av svangerskapet så det er bra å begynne lavt så det ikke blir FOR høyt.

Noen mennesker har lavt blodtrykk i utgangspunktet og de følger godt med sånn at hvis det endrer seg mye eller synker så får du oppfølging.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...