Gå til innhold

Svangerskapskontroller...


annikken27 <3 Fødeklar <3

Anbefalte innlegg

Skal man virkelig ikke på noen kontroll mellom første kontroll i uke 8-12 og ordinær ultralyd????

 

Jeg er førstegangs og synes at 2 mnd mellom kontrollene er litt lenge....føler egentlig ikke at legen gjorde eller informerte om noe spesielt...

 

Hva tenker dere andre om dette???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er helt enig i dette, syns det er lite mellom første og andre kontroll. Min lege var også lite informativ, ble så skuffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gå til jordmor i tilegg. :-)

Det skal jeg. Jeg var hos lege i uke 10 og skal til jm i uke 15. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte jordmor i dag og fikk time når jeg er 15+6:o) Var så betryggende å snakke med henne, og jeg skulle også få komme innom å hente litt brosjyrer o.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

jeg er helt enig med deg,det er altfor lenge mellom kontrollene!!

MEN..du kan selv velge hvor ofte du vil gå til lege eller jordmor,så egentlig er de kontrollene vi nå får beskjed fra legen at vi skal på,bare et alternativ!Så hvis du ønsker å gå til jordmor tidligere,så tar du bare kontakt der du ønsker å gå. Samme med legen,vil du raskere tilbake der,så bestiller du deg bare en time!De er alle pliktige til å stille opp for oss ;)

Jeg for min del,syns det er greit jeg ikke skal til lege før etter den offentlige ultralyden,men har selv bestilt time hos privat jordmor,og skal idag på ultralyd for 1.gang!Jeg er 9+1 idag..kjempespennende!

Så ja,det er vi selv som bestemmer!!

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det verste er at første ordinære UL ikke er før ca uke 20, så jeg har bestilt privat UL i uke 11. Det blir spennende!

 

Var skikkelig skuffa over første svangerskapskontrollen, hadde dratt med meg samboeren fordi jeg trodde vi skulle få info om litt av hvert som kunne være av interesse for begge, men dengang ei. Legen var liksom ikke interessert, det første han poengterte var "graviditet er ikke en sykdom". Så han spurte ingen ting om hvilke plager jeg har hatt, og ga ingen info om hvordan det vil være fremover. Det jeg ville vite svar på måtte jeg spørre om selv.

 

Synes ikke det er noe vits i å ta med meg samboeren på de neste kontrollene, han får vite det han trenger av meg etterpå. Men UL skal han selvfølgelig være med på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk legen min i en annen by enn her vi bor, så vi ringte rett til helsestasjon og fikk møte jordmor, da vi var 10-11 uker. Hun var kjempe ålreit, fortalte og forklarte alt og enda litt til om ting vi visste og ikke visste. Ikke klappe katter, ikke spis ditt eller datt, drikk gjerne farris om du er kvalm (funker bra her:), demp morgenkvalme med kjeks på nattbordet, har du treg mage? -heldigvis ikke!!!

 

Hun søkte fødeplass og ordinær UL for oss, og vi kommer ikke til å ønske mer enn det. Hun fylte ut helsekortet for gravide og poengterte nødvendigheten av å ha det med meg over alt før bebi synes. En gang i mnd fremover skal vi treffe henne, og neste gang skal hun prøve å finne hjertelyden :) Grugleder meg masse til det!

 

Anbefaler virkelig å gå til jordmor dere!! -og legen min, han vet enda ingenting han...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) ser det er mange av dere som ikke skal på UL før uke 20, selv var jeg på tidlig UL i uke 8 og kontroll forje uke. ( er nå uke 13 ), jeg skal på ordinær UL i uke 18, er dette noe som varierer veldig fra sted til sted? :)

 

j18 - sør trønderlag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på første kontroll i uke 11, skal på UL i uke 18, til jordmor i uke 24 og så til legen i uke 28. Da skulle det vist taes en blodprøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...