Gå til innhold

Fødsel nr. 2 i forhold til den første?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe i at "alt går så mye bedre andre gangen", eller kan jeg forvente meg en omtrent lik fødsel som med førstemann?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har utelukkende hørt at fødsel nr 2 er en bedre opplevelse...

Selv hadde jeg et helvete med fødsel 1, og tror rett og slett det ikke kan bli/gå så mye værre. Jeg tror jeg selv vet mer og skal ta kontroll på en annen måte med fødsel 2.

.......håpe håpe....

Skrevet

Vi får krysse fingrene :) Den første fødselen min var ingen god opplevelse, så jeg går også for at nr. 2 skal gå bedre :)

Skrevet

Her er min erfaring hvertfall :)

Baby nummer 1 kom etter 12 timers (normal fødsel) smertehelvette og 1 sprøyte Petidin...

Nummer 2 derimot kom som et lyn fra klar himmel *smil*

Fra ingen tegn på fødsel til han var ute tok det totalt 3 timer og med ingen smertelindring! Var helt greit og en kjempe opplevelse i etterkant:) Noe av grunnen til at han kom så fort fikk jeg forklart at jeg hadde bestemt meg for å stå i åpningstiden... Da jobber tyngdekraften bedre og kjappere(og vondere!) Men absolutt verd det! Satt meg i fødeseng da han skulle ut...

Men jeg må også tilføye da at han kom 14 dager over tiden i motsetning til sin søster som kom til termin... Trodde liksom nummer 2 skulle komme tidligere - men nei da :P

Nå skal jeg ha nummer 3 og gleder meg til opplevelsen av fødsel igjen og har ingen forhåpninger om at denne skal komme tidligere heller *smil*

Lykke til... =)

Skrevet

Ja det er hovedregelen

Jeg vet ikek om jeg vil si at fødsel nr 2 var en bedre opplevelse enn nr 1, men den var enda kjappere i allefall

Nr 1 kom 4 uker før termin og tok 6 timer fra første rie (4 t aktiv fødsel iflg jordmor) Meget kontollert fødsel siden jeg var innlagt allerede, meget naturlig og fin fødsel

nr 2 kom 2 uker over termin her tok fødselen 50 MINUTTER fra første tegn på fødsel DET var litt av en opplevelse det Egentlig bare stress :)

Jeg bor 5 min med bil fra sykehuset og hadde nesten hjemmefødsel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...