Frøken Freken Skrevet 23. august 2009 #1 Skrevet 23. august 2009 I forbindelse med dårlig mage hos snella har jeg kuttet rene melkeprodukter (mme, Biola og litagoyoghurt), før spiste hun tre flasker til dagen a 70 - 100 ml. Er redd det ikke blir nok kalorier når jeg tar bort disse. Hva og hvor mye spiser deres?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 23. august 2009 #2 Skrevet 23. august 2009 Flisa spiser fortsatt det samme som før, mer eller mindre. Bare tenkte å skyte inn at det er jo mye MME i grøten, 50 % ca vel, så hun får jo fortsatt i seg en del melk da selv om flaskene er kuttet ut.
*sutrikus-trassaldrius* Skrevet 23. august 2009 #3 Skrevet 23. august 2009 Min gutt har helt gått over til lettmelk nå. Får en flaske før han legger seg, så får han en på morgenen, en før dag-duppen Han drikker vel mellom 100-160 ml ved hvert "måltid"
*sutrikus-trassaldrius* Skrevet 23. august 2009 #4 Skrevet 23. august 2009 Bare skyter inn at min spiser ikke grøt mer enn kanskje 1 gang i uka, for han hater grøt (prøvd maaange)
blomstre Skrevet 23. august 2009 #5 Skrevet 23. august 2009 Ved 11 mnd så det slik ut: frokost: 1 brødskive og 150 ml mme lunsj: 1 posj grøt + vann middag: 1/2 - 3/4 middagsglass + vann mellom: litt frukt kvelds: 1 posjon grøt og 150 ml mme På de tider ble frokostflasken kuttet ut. Frokost skive og lunsjgrøt har byttet plass.... og hjemmelaget middag har blitt en vane, det faller bedre i smak! Har den ideelle retten for de med gluten og melke intoleranser - havregrøt laget med glutenfitt havregryn og havremelk!
Lillepusen-78 Skrevet 23. august 2009 #6 Skrevet 23. august 2009 Frokost: 1 porsjon grøt, vann Lunsj: 2 brødskiver, litt frukt el yoghurt, ca 50 ml melk (mme og lett-melk 50/50) Middag: 1 middagsglass, 1 beger fruktmos, vann Kvelds: 1 porsjon grøt, vann Han er ikke så glad i mme, men drikker mer nå som vi blander med lett-melk. Kommer til å tilby melk til frokost og kvelds også fremover. Hs ba meg bytte frokostgrøten med brød på kontrollen forrige uke, så kommer til å gjøre det...
Frøken Freken Skrevet 23. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 23. august 2009 Hvorfor ville hun at du skulle bytte til brød??? Lykkeli - ja jeg vet at det er mme i grøt, men mistenker at hun er følseom for melk, ikke allergisk (hvis du skjønner). I dag har snupp spist: Frokost - 1 porsjon grøt Lunsj 1 skive Middag - 1 middagsglass Mellommåltid - ett glass Hipp 6mnds-youghurt Kvelds - 1 porsjon grøt.
Lillepusen-78 Skrevet 23. august 2009 #8 Skrevet 23. august 2009 Da spiser hun jo godt....? Det hs sa, var at "da blir han ikke så lei av grøt" (til tross for at han spiser det han får, og aldri har vært lei noe slags mat....). Men så tenker jeg bare at det etterhvert er naturlig at han spiser mer "vanlig" mat, altså det vi spiser (og ikke babymat). Og han skal i barnehagen snart, og må kanskje spise frokost der, og da er jo brødskiver praktisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå