Gå til innhold

"Legitim" mobbing?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kom til å tenke på noe her. Et argument som brukes ofte i navnedebatter, enten det er her eller "i virkeligheten", er at for sære/uvanlige navn gjør at man vil bli mobbet. Er ikke dette en måte å legitimere barns mobbing på? Er virkelig navnemobbing uunngåelig blant barn - eller kan vi som voksne gjøre noe med hvordan vi selv opptrer når vi får høre nye, uvanlige navn? Barn tar tross alt veldig mye fra de voksne rundt seg...

 

Som sagt, bare noe jeg kom til å tenke på...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt er det ikke navnene på ungene som gjør at de blir mobbet, det er bare tull.

 

Noen unger mobber, sånn er det. Og hvis de har funnet noen de vil mobbe, så finner de noe å ta for seg. Og finner de ikke noe, så finner de på noe.

 

Og som du sier, ungene plukker opp utrolig mye fra oss voksne, vi bør alle passe på hvordan vi oppfører oss i barns selskap, ALLTID!

Skrevet

nei, jeg tror ikke mobbing pga rare navn er legitimt. akkurat som stjeling ikke er legitimt, men jeg passer på lommeboka mi alikevel

Skrevet

Det var akkurat det jeg tenkte også.

Skrevet

Jeg har et svært uvanlig navn.....kun 2 stk. i Norge som heter det samme som meg. Jeg har aldri blitt mobbet pga navnet mitt ihverfall...tror ikke dette er et utbredt problem egentlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...