Gå til innhold

ser " stjerner"...

Anbefalte innlegg

Skrevet

har i den siste tida sett " stjerner" , ikkje heile tida, men gjerne ein gong for dagen.. Komme heilt ut av ingenting, ser plutselig små lyse prikka ( kalla da stjerner) ei stund og så går det over...

Andre som har vert ute for det same eller veit ka det kan komme av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn er det her også. Vet ikke hva det kommer av. Fikk sånn da jeg skulle opp fra benken på legekontroll for ca en mnd siden..da målte de blodprosent..men alt såg fint ut. Har det av og til nå også, men da uten at jeg reiser meg for fort etc..bare helt sånn plutselig. Kan være blodtrykket som er lavt kanskje? Mitt var lavere enn det har vært før på forrige kontroll..men aner ikke om det er derfor..bare gjetting :)

Skrevet

Jeg ser svarte prikker som flyr forran øynene mine av og til. Blir helt satt ut av det, og aner ikke hva det er... Men det er sikkert ikke farlig ;)

Skrevet

jeg ser oxo stjerner... lurt på hva det er lenge ...

Skrevet

Jeg ser det når jeg feks snyter nesen..Men jeg har lavt blodtrykk..Kan være for det kansje. Blodprosenten er bra da.

Skrevet

det kan komme av flere ting:

- for lite væske inntak

- for lav blodprosent

- lavt blodtrykk

- visst man har påvist protein i urinen og høyt blodtrykk (svangerskapsforgiftning) så kan synsforstyrrelser være ett alvorlig symptom.

Men visst det kommer i sammenheng med at man reiser seg opp, så er det mest sannsynlig blodtrykket som spiller det ett puss, å det er ufarlig ;)

Skrevet

jeg har hørt at det å "se stjerner" er et symptom på svangerskapsforgiftning. Hadde tatt det opp med legen hvertfall!

Skrevet

Jepp, nesten som bittesmå ildflue som kommer

framfor øynene.

Men har hadd dette før jeg ble gravid også,

var pga lite magnesium og kalium i kroppen.

Skrevet

Viktig å nevne det for jordmor eller lege ved neste kontroll. Kan være tegn på lavt blodtrykk, høyt blodtrykk eller svangerskapsforgiftning. Iallefall hvis det hender ofte.

Skrevet

Jeg har dette hele tiden og har høyt blodtrykk. Jordmor sa at det var vanlig med høyt eller lavt blodtrykk. du kan jo nevne det til lege/jordmor neste gang du er på kontroll.

Skrevet

takk for mange svar:)

Urinprøvene har vert heilt fine fram til no, so satsa på da ikkje er svangerskapsforgiftining...

Har heile tida hatt litt lavt blodtrykk, so då kan da jo kanskje vere da.. Skal uansett ringe jordmor/lege å høyre i morra, greit å vere på den sikre sida:)

Skrevet

Dette skyldes blodtrykksfall. Uansett om blodtrykket er lavt eller høyt i utgangspunktet, men det er selvfølgelig mye mer vanlig dersom man har lavt blodtrykk...

Rett og slett et signal om å være forsiktig når man står opp av sengen, snyter seg mm.... :)

Skrevet

Jeg har svæææært lavt blodtrykk og ser stjerner så og si hele døgnet. Det er pga blodtrykksfall som hun over sier. Er desverre lite å gjøre med det, men det er ikke farlig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...