Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 23. august 2009 #1 Skrevet 23. august 2009 Hadde besøk for ca 14 dager siden av noen som hadde vannkopper. Nå har minstemann fått 1 blemme som kan se ut som vannkopp. Den kom i går, men det har ikke kommet flere. Formen hans er som normalt. Så lurer jeg da på: Kan dette være vannkopper og kan man virkelig slippe unna så lett`? Eller er det kanskje et stikk som jeg ikke har fått med meg?
mamman til to gutter Skrevet 23. august 2009 #2 Skrevet 23. august 2009 Jeg fikk en vannkopp første dagen når jeg hadde vannkopper (jeg var voksen) og var i helt fin form. Dagen etter hadde jeg kanskje 20stk og så kom det flere og flere og formen ble dårligere og dårligere, så det er nok ikke for sent at det kan komme flere enda. Hvis det ser ut som en liten vannblemme, så er det nok en vannkopp og ikke et stikk. Det er noen barn som får det veldig lett. Ulempen da er at de kan få det igjen senere.
¸.·´¯`·.¸><((((º> Skrevet 23. august 2009 #3 Skrevet 23. august 2009 Hvis det er vannkopper, noe som jo er sannsynlig, kommer det antagelig flere i løpet av de neste dagene. Formen trenger derimot ikke bli så ille, det er langt i fra alle som føler seg veldig dårlige.
fox`y Skrevet 23. august 2009 #4 Skrevet 23. august 2009 mine gutter har nett hatt vannkopper. startet med en, så fikk de over hele kroppen. Men de var i fin form fordi. 1 dag me litt feber ellers fullt aktivitetsnivå.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 23. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 23. august 2009 Takk for svar! Ja, det er sannsynlig at han får vannkopper. Og den lille blemma han har fått ligner også veldig på en vannkopp. Men jeg synes det er så rart at han har hatt den i et døgn nå, og ikke fått flere. Ikke at jeg egentlig har lyst på sykt barn nå, men det hadde unektelig vært godt å bli ferdig med vannkopper. Og så et samvittighets spørsmål; Om han har vannkopper tar jeg han selvfølgelig ikke med i butikker og barnehagen osv, men hva gjør jeg i morgen om det ikke er flere prikker?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå