neste*gang Skrevet 23. august 2009 #1 Skrevet 23. august 2009 4 åringen har vært til kontroll og jeg trodde de skulle bare sjekke hvor "langt" han var kommet i utviklingen og fylte ut det hersens skjemaet med ja han kan og nei han er ikke interessert ennå... godt forklart og en inspirert 4 åring møtte opp til avtalt time og hva fikk vi... jo "rett fra høgskolen ung dame uten barn selv som skal gjøre alt riktig" og det ble en kaos time uten like, og den som for svi for at ingenting gikk på skinner jo det var ungen.. med involvering av barnehagen som til mitt hell ristet på hodet og sa at de ikke kjente igjen beskrivelse av min 4 åring slik helsestasjonen sa var galt med han.. faen så sur jeg blir.. kan jeg forresten klage og si jeg vil ha en annen helsesøster?
novemberguttemamma Skrevet 23. august 2009 #2 Skrevet 23. august 2009 Jeg hadde blitt veldig sur selv!! Ingenting er mer irritrende enn nåe andre liksom kjenner barnet ditt bedre enn en selv som mor!! Jeg synes helsestasjoner ofte er litt for opptatt av læreboka. Et eks. er da jeg var med min sønn der da han var baby. Fordi han akkurat da ikke snudde hodet til vestre, ville hun flge det opp. Jeg er takknemlig for hjelp, men det kan ta litt av... Du kan absolutt klage og bytte helsesøster, har hørt andre har gjort det.
♡ A & E ♡ Skrevet 23. august 2009 #3 Skrevet 23. august 2009 Synes det er flott at de ønsker å følge opp der de tror det kan være noe men synes det er skummelt at de skal basere det på En test!!! Hadde gått tilbake og snakket med de, jeg
rima Skrevet 23. august 2009 #4 Skrevet 23. august 2009 Jeg hadde også blitt sur! Man kjenner jo gjerne barna sine godt selv da! Og dersom man har en nær og god dialog med barnehagen - der det ofte er førskolelærere og pedagoger, så hadde man vel fått en liten pekepinn dersom noe var "forsinket" i utviklingen? Hva i all verden kunne være så galt at barnehagen måtte på banen?
Pærefrø Skrevet 23. august 2009 #5 Skrevet 23. august 2009 Helsesøster her ringte også til barnehagen... ho var redd min sønn hadde ad/hd, grunn: fordi han ikke gadd å fortelle hva han så på et bilde, han var mer intr i andre ting, min bror skal utredes for ad/hd.. Og en annen ting, han hadde dårlig språk sa ho. Barnehagen bare lo.. gutten har prata reint fra han var rett over året. Dette var en ny helsesøster, og jeg vet det er mange andre som har klaga på ho. Kan si jeg blei litt sur ja
Gjest Skrevet 23. august 2009 #6 Skrevet 23. august 2009 Du kan ikke bare klage og bytte helsesøster, du kan faktisk droppe helsestasjonen helt og holdent. Helsekontroller, som ditt barn har rett på, kan blant annet foretas hos fastlege. Av og til fatter jeg ikke hvor tålmodig dere kan være. Mange mødre utsettes ikke bare for inkompetanse, men regelrett overtramp. Og hva gjør de? Joda, de løper rett tilbake til de som verken er til hjelp eller nytte. Er det bra for barna, og er det bra for dere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå