gizmona Skrevet 23. august 2009 #1 Skrevet 23. august 2009 Skal ha venninne kveld neste helg, og vi har snakket om å lage ostefondue.. Har nå søkt en del etter oppskrift på dette. Men alle inneholder jo vin... MÅ man ha vin i?? eller er det noen som har en god oppskrift de kan dele ut? Har aldri laget ostefondue før, men regner med vanlig ost som vi gravide kan spise går greit å bruke.
cakes Skrevet 23. august 2009 #2 Skrevet 23. august 2009 det går kanskje an å bruke alkoholfri vin? det er jo pga smaken at det skal tilsettes, ikke pga alkoholen. alkoholfri vin smaker jo akkurat det samme som vanlig vin. men, har aldri lagd ostefondue jeg heller.. så jeg har ikke peiling:)
Galathea73 Skrevet 23. august 2009 #3 Skrevet 23. august 2009 Alkohol fordamper ved 72 grader, vet ikke helt hvor varm fonduen er, men regner med at det vil være igjen svært lite alkohol når dere skal spise den, jeg ville ikke bekymret meg for det. Har ikke laget ostefondue jeg heller, men tror det er vanlig ost som brukes. Og uansett, osten skal jo også være varm, og ved oppvarming vil jo de "farlige" bakteriene forsvinne. Kos dere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå