Gå til innhold

Mannen min tar ALT som kritikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette begynner og bli et stort problem føler jeg.

Fks nå skulle han skjære opp løk til middagen. Jeg hadde lagt frem løk på kjøkkenbenken til han.

Han henter ny løk i kjøleskapet og skjærer opp.

Jeg ler og blir litt oppgitt. Ble IKKE sur.

Da går han helt i forsvarsposisjon og legger ut at det er ikke så lett og se alt,blabla.

Så blir han sur for at jeg liksom ble sur da.

Dette er et eksempel på UTALLIGE lignende situasjoner.

Det er jo bare flisespikkeri egentlig,men det er et stort problem her i huset.

What to do??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, jeg tar slikt her i hjemmet med humør.

Jeg tror han rett og slett bare er litt redd for at jeg har blitt "alfahann" og at han er nestkommanderende i "flokken".

Jeg tror likevel ikke det er rett å prøve å snakke ut om dette, men heller vise at du setter pris på ting han gjør.

Hadde dette tilfellet vært hos oss hadde jeg ventet litt, latt han skjære opp løken, før jeg hadde sneket meg innpå han, kløpet han i rompa og hvisket hvor deilig han er når han padder. Dette kunne ha terget han mer, men når han da snur seg er det viktig å stå klar med verdens største smil. Det er vanskelig for en mann å være sur når han blir møtt av et smil.

Prøv å vise at du slapper av, selv om han er nærtagende. Smil selv om han er sur og gi ha kjærlighet selv når han fortjener det minst ;)

Skrevet

Takk for tips:)

Noe av problemet er at jeg ofte ikke aner at han kommer til å ta seg nær av noe jeg sier. For det er alt mulig!

Skal prøve og følge dine råd:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...