Gå til innhold

tvillinger?


Maligima

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva "forskjellen" på å bære 1 barn og 2 barn?

Jeg har 2 små fra før og er 17+2 på vei med nr 3

Første gang jeg var på ul i uke 5 mente de at det var innbilt graviditet for hun fant ingenting,fikk komme tilbake 1 uke etter og da mente hun det kunne være 2 inni der,men sa at Wnei,det var vist feil.."Ja det var hennes ord!!!!

Synes dette var veldig useriøst av en jordmor på sykehuset å gjøre dette!

Tenkte ikke så mye mer over det før magen struttet allerede i uke 14

ligger over den grønne streken på helsekortet mitt og ved begge kontrollene mine har jeg lagt over magemålene..er livmoren bare stor eller kan det være 2 inni der alikavel?Jordmoren min målte magen 2 ganger og lagde ring rundt målet så de kansje skulle se på det på ul..ikke vet jeg

 

Kjenner lite spark,er mitt 3 barn så synes det er rart..kjenner kansje 2 spark om dagen,men hører det godt i babysound.Begynte kjenne det godt i uke 16 kansje..og kjente det i uke 16 og uke 14 sist..

Kan det være fordi det er 2 at det blir mindre og seinere spark??

 

Blir veldig mye spekulasjon nå..er bare IKKE litt forberedt på å komme på UL 7 september å få høre at vi skal ha tvillinger:)

Absolutt en gave,men har liksom 2 under 5 år allerede da:)

 

Noen som kan svare meg å få meg litt å roe ned?evt få hetta?haha

Mange spørsmål men kjekt å få snakket me noen da:)

 

Har forresten tvillinger i familien å!!

 

Håper å høre fra noen!

klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I begynnelsen er det vel ikke så forskjellig.. Noen blir trøttere, og mer dårlig med oppkast fordi det er flere hormoner (tror jeg) ved et tvillingsvangerskap.

Jeg har ikke vært noe mer dårlig i dette svangerskapet enn med de forrige. Så jeg fant ut at noe ikke stemte fordi s/f-målet var mye større enn normalt. I uke 15 hadde jeg mål som tilsvarte gjennomsnittsmålet i uke 23....

Ringte til jordmor og fortalte henne at jeg var gravid, men at jeg hadde mye høyere s/f-mål enn normalt, og at jeg ikke hadde kjent noe liv, som jeg ved de tre andre svangerskapene kjente mellom uke 10 og 12... Fikk time til henne, der hun først gjorde de vanlige prøvene. Var vanskelig å finne hjertelyd, men når hun først fant en så hørtes den godt:-)

Snakka noe om vekstkontroll fordi min forrige fødte var 5,3 kg og 58 cm, og så fåreslo hun UL bare for å måle hodet på poden for å sjekke at terminen stemte siden jeg hadde så høyt s/f.-mål. Etter å ha målt hodet og konstatert at terminen var riktig sveipa hun over magen en til gang, og da så vi tydelig at der bodde det en til...

Skal på ultralyd på tirsdag, alene siden pappan har jobb, og jeg gru-gleder meg. Blir rart og spennende å se på to barn derinne:-)

 

Nå har jeg gitt deg et få hetta-svar gitt;-)

Håper det går bra med deg uansett om det er en eller to der inne:-) Er jo litt flere spørsmål rundt dette med tvillinger enn med en, men det har da ordnet seg for andre før, så hvorfor skal det da ikke ordne seg for deg?!?

 

Masse lykke til på ultralyden!!! (i mitt forrige svangerskap lå jeg også over s/f-gjennomsnittet, og det grønnskraverte området, men fødte jo bare et barn;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei

takk for svar

såpass ja..har ikke litt så høye mål som deg men i uke 12 hadde eg magemål som uke 15 og uke 15 som i uke18 så er ikke så stor forskjell..(disse målene i følge den røde streken)skal se på onsdag,da er det lege time igjen å magemålene vil bli tatt...er 17+3 idag!!

Kjenner fremdeles lite spark..kansje 1-3 ganger om dagen vis eg e heldig,men det kommer vel-utålmodig:p

 

Får slå fra meg tanken på 2,siden eg tydeligvis er forliten:)haha

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...