Gå til innhold

Gravid mens man jobber som vikar???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i en litt kinkig situasjon nå. Begynte i et 1-årsvikariat i juli, og nå tror jeg at jeg kanskje er gravid. Ikke helt planlagt. Hvor ille er dette????

Altså, det ekle er jo bl.a. at arbeidsgiver kan tro at jeg utnytter dem ved bare å jobbe der for å bli gravid med foreldrepenger. Og, hvor vanskelig

vil det være å finne seg jobb etter permisjonen er over? Er det mange som vil ansette noen som ble gravide et par måneder inn i en 1-årskontrakt????

Uff, fortvilet nå:-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ble gravid mens jeg var vikar, men dette var i en stilling hvor fast ansettelse ikke var mulig. pass på å ha arb.kontrakten i orden, hvis ikke så ta kontakt med nav på et tidlig tidspunkt for en samtale.

Skrevet

Jeg er gravid og er i et vikariat. Jeg går ut i permisjon litt før vikariatet går ut og ser ikke på det som noe problem i det hele tatt. Hvor lett det er å få seg jobb etter permisjonen kommer jo helt an på hva du jobber som og hvor lett det er å få jobb med det der du bor. Jeg er ikke bekymret i forhold til ny jobb, går ut fra at det ordner seg.

Skrevet

Begynte i et vikariat 1. mai. Ble gravid ca 2 uker etter å ha vært på intervju og ble tilbudt jobben og takket ja uken FØR jeg oppdaget at jeg var gravid. Måtte si fra til sjefen en uke etter at jeg begynte; fikk bare gratulasjoner og klem. Vikariatet som skulle vare til 1. mai 2010 forlenget ut 2010. Jeg skal begynne med gradert uttak 1. feb 2010. Termin oktober. Så for meg ordnet det seg, men har en arbeidsplass som er vant med turn-over og graviditeter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...