1881 Skrevet 23. august 2009 #1 Skrevet 23. august 2009 I sommer så hadde jeg og en venninne grillfest sammens med våre familier. Vi skulle dele likt på alle utgifter og jeg påtok meg og handle inn alt av mat og drikke. Dette ble rimelig kostbart ca 1300 kroner inkl drikke. Ble lovet betaling når skatte og feriepenger skulle kommet på konto, men fikk ikke noe da heller og spurte om hun ikke kunne fikse det før de dro på ferie. Joda hun skulle enten ta ut penger eller overføre til min konto, men siden har det ikke skjedd noe... Nå sendte jeg en mail om at jeg ikke orket og finne på noe sammens med dem fordi jeg følte de utnyttet oss og fikk oss til og sponse den maten, mens avtalen var jo at vi skulle dele på utgiftene. Føler det er litt sårt og har betalt så mye for og ha grillfest sammens med dem også betaler de ikke det de skal som avtalt. Hun lurte på forrige helg om vi kunne passe ungene deres, men jeg orket rett og slett ikke for ingen av våre barn kan komme og overnatte hos dem da det aldri passer for dem. Lurer på om jeg har opptrådd frekt med og sende en mail med kun saklig info eller burde jeg styrt unna den??
Tante Gustava Skrevet 23. august 2009 #2 Skrevet 23. august 2009 Tja, hvis dette var en venninne av meg så ville jeg vel heller ringt eller tatt en prat face to face. Syns det blir litt spesielt å sende en mail om det, men nå vet jeg selvfølgelig ikke om du har mint henne på det flere ganger? Ellers så er jeg forøvrig enig med deg i at det er utrolig kjipt av henne å la være å betale.
PopUp Skrevet 23. august 2009 #3 Skrevet 23. august 2009 Om du har spurt etter pengene mange ganger, så er det vel greit. Hadde nok snakket med henne istedenfor en mail, men det er meg ;o) Men om du ikke har spurt etter dem siden juni, så er nok denne mailen litt på kanten... Jeg er iallefall veldig glemsk og trenger flere påminnelser, jeg vet det er dumt, men mine venner er fullt klar over det!!!
Miss Foster Skrevet 23. august 2009 #4 Skrevet 23. august 2009 Tja - jeg skjønner deg godt jeg, og hadde sikkert gjort det samme. Men alt avhenger jo av hvor god venninne det er? Da snakker jeg om fremgangsmåten - ikke det å bli sinna fordi de enda ikke har betalt. Skjønner heller ikke at det skal være noen unnskyldning og bli minnet på flere ganger fordi man evt. er "glemsk" når det gjelder å låne penger. Uansett så er det jo en lærdom å ta med seg videre - neste gang så skal pengene gies før man kjøper inn..... hvis det blir noen neste gang da. Ellers så er det jo kanskje noen "venner" som man egentlig fint kan greie seg uten videre i livet.....
Magandang anak ko Skrevet 23. august 2009 #5 Skrevet 23. august 2009 En usaklig mail vil jeg heller si at det var. Skrev du virkelig at du ikke orket å finne på noe med dem fordi du følte deg utnyttet? Jeg kan selv være glemsom, spesielt når det gjelder penger, og hadde ikke blitt veldig glad om jeg hadde fått en sånn mail av en venninne. Jeg skjønner at dette er irriterende for deg, men synes at du overreagerte.
Gjest Skrevet 23. august 2009 #6 Skrevet 23. august 2009 Tja, den var vel litt vel krass. Du kunne vel heller ringt henne og sagt at nå trengte du pengene så hun måtte føre dem over akkurat nå. Men, du er uansett ikke den frekkeste her, å ikke betale for seg er forferdelig dårlig gjort, og det nytter ikke å skylde på at man er glemsk, det blir for tynt.
Norwegian by injection Skrevet 23. august 2009 #7 Skrevet 23. august 2009 Synes ikke du er frekk men feig, men jeg hadde enten gitt F (det er ikke snakk om så mye penger), eller spurt rett ut. Hadde ikke sent mail i hvertfall.
erteposen + 4 Skrevet 23. august 2009 #8 Skrevet 23. august 2009 Jeg hadde aldri sendt mail om en sånn sak, og hadde ikke forventet at mine venner gjorde det. En prat ansikt til ansikt er mye bedre, og en kan purre på penger uten dra følelser inn i det. Jeg hadde holdt det seperat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå