Anonym bruker Skrevet 23. august 2009 #1 Skrevet 23. august 2009 jeg har termin i slutten av april 2010 og lurer veldig på hvordan dette fungerer? er det virkelig slik at alle må hjem etter bare 2 dager?????? hvordan skal jeg takle det da? kan ikke fatte hvordan jeg skal kunne greie meg hjemme med en mann midt i eksamen og en gutt i 1 klasse på skolen og en liten baby... vet av erfaring at jeg kommer tilå være helt utslitt og trenge en masse omsorg og avlasning etterpå... ikke har jeg noen som kan være her heller... familien min bor på andre siden av landet, og hans familie er ikke friske nok til å avlaste meg noe... regnet med at det i allefall var mulig å være på sykelhuset i 5 dager eller så? forrige gang valgte jeg å bli i 7, da jeg enda ikke hadde fått igang ammingen skikkelig... jeg har hatt 2 svangerskapsforgiftninger, og med andremann mistet jeg 1,9 l blod rett etter fødsel.... tenk om jeg kommer oppi noe sånnt nå også? hva skal til for å få bli litt lengere? kjenner jeg er lettere bekymra nå....
Anonym bruker Skrevet 23. august 2009 #2 Skrevet 23. august 2009 Hvis du ikke har familie eller andre til å avlaste deg - hvordan har du da tenkt at gutten din i 1.klasse skal klare seg? Nettopp - mannen din må passe ham om ettermiddagene, tross i eksamenslesing! Kan han klare det dersom du ligger på sykehuset, så kan han klare det dersom du er hjemme. Altså foreslår jeg at du tar det hele med ro, og at når du blir "sendt hjem", så ser du det hele an. Trenger du masse ro og hvile noen dager, så sørg for at mannen din tar med 1.klassingen ut av huset mye om ettermiddagene. De kan da vel klare seg selv noen dager, - uansett om du ligger på sykehuset eller hjemme?!
Anonym bruker Skrevet 23. august 2009 #3 Skrevet 23. august 2009 misforstod litt her du jeg regner med at manneb og 6 åringen kommer til å klare seg greitt.... det er MEG jeg er bekymret for... skjønner ikke hvordan jeg skal klare å reise fra sykehuset så fort...? andre dagen forrige hang klarte jeg knappt å stå på bena, og iallefall ikke ta vare på meg selv eller en nyfødt alene... jeg trengte virkelig å ligge på avdelingen de 7 dagene for å komme meg så jeg hadde krefter til å komme meg hjem...
Anonym bruker Skrevet 23. august 2009 #4 Skrevet 23. august 2009 De sender deg ikke hjem dersom du ikke er i stand til det. Dersom du mistet nesten 2 liter blod, er det ikke rart at du var dårlig etter fødselen. Du får bli så lenge kroppen din trenger det.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2009 #5 Skrevet 23. august 2009 Er det medisinske grunner så får du selvsagt bli på barselavdelingen. Men vil advare om at tilbudet er kuttet KRAFTIG. Barnefar blir sendt bort når du blir flyttet fra føden til barsel. Det er ikke familierom tilgjengelig lengre, og det er kuttet på antall jordmødre og ansatte på barsel. En venninne fødte forrige søndag, og hun fortalte at de måtte plassere nybakte mødre på gangen... Hun reiste hjem mindre enn ett døgn etter fødselen... Hvis du har anledning til det (med mindre fødselen skjer veldig raskt eller det er andre grunner), ville jeg prøvd å komme meg til Voss. Tviler nemlig på at det er så mye som blir bedre på ett år... Gratulerer med graviditet, og lykke til med fødsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå