Gå til innhold

Jeg trenger noen gode råd ang bleieslutt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er 2 år og åtte mnd, i sommer hadde vi en periode hvor han ville på do hele tiden, kom nesten aldri noe men han satt nå der. Etter en ukes ferie nektet han å gå på do, jeg har kjøpt inn allverdens kule klistremerker og frister med det. Men han nekter, vil ikke engang gå uten bleie.

Vi maser ikke på han eller tvinger han til noe han ikke vil, vi legger bare frem tilbud om å gå på do. Det ser helt håpløst ut altså, er det noen som har noen lure tips til meg ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt tips er å vente til han er klar.

Men kan jo være at han ikke blir det. og da må det vel lokkes og lures litt. Ville prøvd å ta en pause på 1-2 mnd. For å så begynne å motivere han.

Vanskelig dette med bleieslutt. Helsestasjonen har ofte mange gode tips, går jo ann å høre med de.

Jeg kjøpte et "dosete" med trapp da minien skulle begynne å gå på do. Han var klar for å slutte med bleie da, men synes det var ekkelt å sitte på doen.

Skrevet

vår sønn har nettopp sluttet han, og han er 1 år eldre enn din.. Han har rett og slett ikke vært klar. Han var ikke helt klar nå heller, men ved hjelp av en seigemann i belønning hver gang han tisser på do, så har det gått seg til. Bæsjing sliter vi litt med her da, det ender som oftest i trusa. Så vi har litt å jobbe med enda.

Må også få med at da min sønn var 2 år og 8 mnd, hadde han aldri tisset på do. Han nektet! Det begynte han først med på høsten for ca 1 år siden.

Lykke til, det går nok seg til etter hvert!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...