Gå til innhold

noen med melkeallergi?

Missy med sine 2 barn  (✿◠‿◠)

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva slags symptomer har dere? eller barna deres??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er forsiktig med melk, men er bare intolerant. Ved mye melk får jeg magesmerter og diare. Jeg har en gutt som har melkeallergi, og han får utrolig vondt i magen, diare og av og til hard mage. Han kan også få eksem og utslett, men han har atopisk hud som reagerer.

Skrevet

Jeg hadde melke allergi som barn, fikk utbrudd da jeg var 8 år, i form av elveblest.Pappa reagerer på samme måte som jeg gjorde, men jeg har vokst det av meg. Mamma er også allergisk men hun får eksem.

Skrevet

Jenta vår fekk signalgul, slimete, etsande diaré 8-10 gongar for dagen og 1-2 gongar om natta då ho begynte å drikke melk (17 mnd). Ho hadde nokre voldsomme skrikebyger/"raseriutbrudd". Ho gjekk heller ikkje opp i vekt, la på seg totalt 190 gram frå 10 til 17 mnd.

Blei bedre då vi slutta med melk, men diaréen gav seg ikkje før eg slutta å amme.

Skrevet

min lille baby på 1 mnd har bløt avføring...litt gul,grønn aktig. og det lukter alltid surt. han har masse luft i magen..og hylsksriker hver gang han må bæsje eller slippe ut noe luft... får helt vondt av han hver gang det setter i gang. han har masse elveblest lignende utslett i hele ansiktet sitt...og mere eksem lignende utslett på ørene.. han har ofte litt blod i avføringa si også...

men er det bryst melka mi han reagerer på eller er det mme? bruker vel vanlig nan1 ....

Skrevet

Alle fargar og konsistensar er "lov" når babyen får morsmelk, lukta pleier å vere sur, surmelk/yoghurtaktig.

Jenta vår har ikkje vore plaga av utslett/elveblest (berre bleieutslett og sopp).

Viss babyen har blod i avføringa bør du la ein lege undersøke han, for det skal han ikkje ha, melkeallergi eller ikkje.

Jenta vår blei som sagt skikkeleg plaga først då ho begynte å drikke kumelk, men blei ikkje "bra" før eg slutta å amme. Dermed kan det vere begge delar. Dersom du sjølv kuttar ut ALLE melkeprodukt vil baben truleg tåle melka di sjølv om han har melkeallergi. I veldig sjeldne tilfeller tåler ikkje babyen morsmelka i seg sjølv, då hjelper det ikkje om mor kuttar ut melkeprodukt.

Hadde heilt klart tatt med babyen til legen viss han ofte har blod i avføringa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...