Gå til innhold

Hvordan gjør dere det? Spm til alle som er student/ tidl. studenter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat begynnt på studie, føler det er tøft og mange bøker på engelsk.. Jeg behersker engelsk bra, men jeg vet ikke om jeg studerer på den rette måten..

Jeg noterer utrolig mye når jeg leser,vil få med meg alle begreper, og har laget eget begreps bok som jeg skriver ned alle fagord osv. MEN det går så utrolig langsomt, jeg har 100 sider igjen å lese på noen dager og her sitter jeg og noterer ned alt, for jeg synes alt virker viktig..Så er bekymret for at jeg ikke skal få dette unnagjort til neste uke..

Og jeg oversetter fra engelsk-norsk når jeg skriver osv for å være sikker på at jeg har forstått det riktig..

Så lurer på hva dere gjør når dere leser til studie?? Notaterer dere mye? Bruker dere mind-mapping osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skum over stoffet først, skaff deg oversikt, så ser du hva hovedpoenget i det du leser er. Så går du grundigere til verks og noterer store nøkkelord, som du kan utdype etterhvert.

Skrevet

Jeg omtrent bare byttet om til engelsk i studiet jeg. Det var så utrolig mange ord som ikke lot seg oversette, og muntlig så brukte vi de ordene også i tillegg til at mange av mine medstudenter var utenlandske så vi snakket mye engelsk.

Mitt "triks" var å skrive ned alle notater, lage mine egne figurer og så gjøre dette så grundig at når eksamen kom så brukte jeg kun mine egne notater og ikke boka til siste innspurt. Tidkrevende? Ja absolutt!

Men det funket som fy! :-)

Må nevnes at mesteparten ble gjort som eksamenslesing og ikke som daglig lesing, he he. Ikke akkurat mønsterstudent slik, men helt normalt!

Skrevet