AussieAnette Skrevet 23. august 2009 #1 Skrevet 23. august 2009 Merker at jeg får litt pes for min tankegang (spesielt fra min bror), men jeg orker ikke tanken på å ha et sånt tradisjonelt bryllup hvor man danser brudevals mens alle ser på, hvor man har en toastmaster som prøver å være morsom, hvor vi skal mate hverandre kake osv. hehe. Så her er min ide: Først skal vi vies på et hotel, med brudekjole og dress og hele pakka. Borgelig vielse. Så ta bilder og sånn og så hiver jeg av meg kjolen og på med noe mer praktisk. For da skal vi nemlig ut i skogen. I en gamme (som det er plass til 70 personer). Her skal den eldre garde ha quiz med å gjenkjenne gamle gjenstander, mens de under 60 skal ut og ha diverse leker. Med leker mener jeg pil og bue, dart, øksekasting, rapellering, kjøre over et dyp med en "stolheis" lignende sak osv osv. Er et firma som arrangerer dette altså. Så når det er gjort er det inn i den koselig gamma med bål og greier og ha 3 retters middag og åpen bar. Har smakt maten (den er nydelig). Så blir det eventuelle taler og sånn under middagen/desserten. Skal også en kaker etterpå. Nå skal det sies at vi begge er glad i naturen Ser for meg at det blir litt reaksjoner, men det er vår dag og det er vi som bruker nesten 60 000 kr på dette. Basta!! Hehe..
lure Skrevet 23. august 2009 #2 Skrevet 23. august 2009 Likte ideen din. Blir litt sån for oss også. Vi gifter oss på en strand i Florida, å så skal vi på en hytte og ha fest når vi kommer hjem. Lage litt rebusløp på vei opp til hytta osv. Kommer til og bli gøy og uhøytidlig.
ipeggy Skrevet 23. august 2009 #3 Skrevet 23. august 2009 Synes det høres kjempegøy ut jeg! Det eneste jeg kom til å tenke på, er at i min familie er det noen i "den eldre garde" som ville blitt veldig fornærmet over å ikke få være med på fart og spenning sammen med de "unge"!
Anonym bruker Skrevet 23. august 2009 #4 Skrevet 23. august 2009 Hørtes meget, meget fornuftig ut! Tipper gjestene både trives bedre i dette brylluppet og husker det bedre enn dem det går 13 på dusinet av! Og når dere tydeligvis gjør det samme, hva mer er det å betenke seg et øyeblikk over? Men hvorfor kaster dere bort tid og penger på "brudekjole og dress og hele pakka"? Kan dere ikke få lokket sorenskriveren med dere inn til gamma også og ta vielsen på "naturmetoden" der med? Så kan jo broren din virkelig FÅ litt å pese for?
AussieAnette Skrevet 23. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 23. august 2009 Hmm.. det må jeg tenke litt på. Kanskje det. Jeg kan jo ha på kjolen der. Har lyst til å ha noen bilder med brudekjole ser du Tror jeg får lufte det litt med den eldre garde, vet at min bestemor ikke vil opp i trærne, men muligens farfar. Så kan ikke bare regne med at de vil/ikke vil. Må nok spørre de
Anonym bruker Skrevet 23. august 2009 #6 Skrevet 23. august 2009 Moro moro.. helt etter mine noter Hvor i landet holder du til? Dette er seriøst noe vi kunen funnet på å gjøre Har du en link til sted eller? Bor selv på østlandet, Oslo området...
AussieAnette Skrevet 23. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 23. august 2009 http://www.a-fritid.no/ De holder til på Tjøme i Vestfold Veldig fin plass.
Studine mevik Skrevet 28. august 2009 #8 Skrevet 28. august 2009 Det hørtes jo ut som et skikkelig orginalt bryllup. Hvorfor skal man gjøre det tradisjonelt hvis man ønsker noe annet???
Anonym bruker Skrevet 29. august 2009 #9 Skrevet 29. august 2009 Kjempekult opplegg for et 40 års lag eller no', men hvorfor alt dette styret i et bryllup? Jeg personlig hadde blitt kjempeskuffa om jeg ble bedt i bryllup og måtte ta på meg turbukse og fjellstøvler (som er i bruk annenhver helg) i stedet for å kunne stæsje meg opp i kjole og sette opp håret, og gå på fest! Nå er vi en friluftslivfamile, så for oss så hadde det blitt "mer av det samme", bare litt bedre mat. Hva er i grunnen galt med å ha en flott fest som er litt mere bryllup og litt mindre leirskole? Det er mange måter å feire litt utradisjonelt på, men som fokuset fortsatt er på brudeparet og feiringen av den ektepakten som er inngått. Hvorfor skal dere holde bryllupsfest når gjestene skal drive med quiz, øksekast og alt annet surr i stedet for å feire dere? Det er neppe bare broren din og meg som vil gi deg pes for dette her...
Anonym bruker Skrevet 29. august 2009 #10 Skrevet 29. august 2009 Ikke noe GALT med "en flott fest", men det blir heller ikke noe mer RIKTIG med det. En bryllupsfering bør avspeile brudeparet og deres holdninger! Og her synes jeg det er ganske tydelig hvordan brudeparets holdninger er. Da får man også det beste brylluppet ved å la DET ha en tilsvarende ramme, ikke en ramme bestemt av hvordan "man" gjør! Slike bryllup er det evig nok av likevel! Nei, takk og pris at NOEN tør å ha holdningen at "vi", ikke "man" bestemmer hvordan vårt bryllup skal være!! Om det er slik at VI (ikke man) ønsker et høytradisjonelt bryllup blir DET det rette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå