Smellt P. Tjukka Skrevet 23. august 2009 #1 Skrevet 23. august 2009 Barna våre er så "heldige" og har 2 bestemødre og 1 bestefar . De har også mange tanter og onkler . Alle bor i en radius på 4 km. MEN , de ser sjelden til noen av de . Kun min mor kommer innom alt fra 1 - flere ganger i uken. Hun har de aldri hjemme hos seg. Kun eldste er der en sjelden gang . De andre sier de gjerne vil og ønsker , men det blir sjelden noe av. Forrige helg sa de at de ville ha de , men vi hørte ikke fra de . Vi ringte ikke , for vi ville se om det var "tull" denne gangen også ! De har avlyst når vi har trengt barnevakt et par ganger . Vi spør sjelden om barnevakt , og de tilbyr seg innimellom , men det blir liksom kke noe av . Vi ser de kanskje 1 gang per månede. Vi har en travel hverdag med fulle jobber og små barn . Vi tar sjelden initativ til å invitere de , men vi har sagt de er velkommen når som helst . Vi blir sjelden invitert til de . I en konfrontasjon for ett år siden , sa svigermor at hun ikke følte seg velkommen hos oss . Jeg tror og mener at jeg aldri har gitt uttrykk for det . For de er hjertelig velkommen. Jeg ønsker jo at de skulle vært her oftere. Jeg syns synd på barna våre som har så lite interesserte besteforeldre . Har jeg grunn til å bli skuffet ?
Gjest Skrevet 23. august 2009 #2 Skrevet 23. august 2009 Høres jo ut som om dere er like "skuffende" for dem, kan vel hende det er de som venter like mye på konkrete forslag og ikke bare løse"kom gjerne innom en dag".
Fire småtroll Skrevet 23. august 2009 #3 Skrevet 23. august 2009 Det er ikke alle som er like konfortable med å bare stikke innom en travel småbarnsfamilie.. Tenk om svigermoren din sitter og tenker at nei, så spiser de sikkert middag, eller nå er de sikkert slitne etter en lang dag, eller de har jo ikke sett ungene hele dagen og vil sikkert ha litt tid med dem selv osv.. Vær litt mer konkret, si ifra når det passer. Ring i kveld og spør om de ikke vil komme og se barnetv med ungene en av de nærmeste dagene, så kan de bestemme dag og dere kan lage en kronkret avtale. Svigermor er litt sånn hun også, vil ikke forstyrre oss liksom. Så vi ringer ihvertfall en gang i uka og spør om de vil komme på en kopp kaffe eller noe, det gjør de gjerne.
signe maten Skrevet 23. august 2009 #4 Skrevet 23. august 2009 Det der tror jeg kommer mye av hva man er vant med fra tidligere. I vår familie er det min side ( da helst mamma, pappa og mine søsken) som er "flinke" å bare stikke innom. Mens svigerfamilien trenger en "formell" invitasjon - type vafler klokka fem i morgen. I vår vennegjeng er det kun ett par som ringer to minutter unna og sier de er på vei - resten trenger planlegging og invitasjoner. Vi er de eneste som svinger innom en tur på forbiveien. Og de andre er ikke vant til det - og gjør det derfor heller ikke. Når det er sagt så har vi alltid sagt at det er lov å stikke innom. Er vi ikke hjemme så prøv igjen en annen gang, er vi hjemme så er det jo bare koselig med ett besøk. Men det er altså mange som ikke er komfortable med å bare stikke innom. Jeg syns det er dumt at venner og familie trenger en invitasjon/klarering for å komme på besøk. Det fører så mye med seg - syns at når vi har invitert på besøk så må vi i større grad varte opp gjestene. Men folk er forskjellige
erteposen + 4 Skrevet 23. august 2009 #5 Skrevet 23. august 2009 De er jo begge sider som er skuffet tydligvis. Alle har jo nok med sitt, og det er ikke enkelt å føle at en hjelper til når en skal besøke en travel opptatt barnefamilie. Besteforeldre vi jo gjerne være til hjelp, og spesielt i ukene forstår jeg at folk styrer unna oss. Istedet for å være skuffa så hadde jeg invitert oftere til dere i helgene. Det trenger jo ikke være noe spesielt som skal skje. Skal dere bake til jul inviter svigermor, eller kanskje ett av barna kan koke kaffi? Om en inviterer ofte kommer folk oftere på eget initiativ fordi en, sikkert som din mor, blir så godt kjent at en ikke føler at en er en belastning osv. Det er liksom ikke nok å si at dere er velkomne. Tanter og onkler forventer jeg ingenting av.
♡ A & E ♡ Skrevet 23. august 2009 #6 Skrevet 23. august 2009 Siden det er viktig for deg så synes jeg du burde prøve å ta initiativet mer, ring de mer og spør om det er greit dere kommer. Inviter de, ikke bare si at dere kan komme når dere vil, men avtal spesielt. Inviter de med på utflukter eller lignende. Om de fremdeles ikke viser større interesse etter det har du ihvertfall gjort ditt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå