*Miziz* har smilende barn ;-) Skrevet 23. august 2009 #1 Skrevet 23. august 2009 Vi skal leie ut en leilighet med gjennsidig oppsigelsesfrist på 3 mnd. Mannen min mener at vi ikke har "lov" til å si opp leietagere med mindre det er skjellig grunn til det (dvs: ikke betalt husleie, vi skal pusse opp eller bo der selv). Stemmer dette?
moota m storebror&lillebror Skrevet 23. august 2009 #2 Skrevet 23. august 2009 Jeg vet ikke om det er de eneste grunnene. Men det er veldig vanskelig å bli kvitt en leieboer ja. Jeg har ikke lest denne artikkelen selv, men kanskje den er nyttig. http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=576851
fox`y Skrevet 23. august 2009 #3 Skrevet 23. august 2009 Det e nokk ganske vanskelig å bli kvitt en leieboer uten grunn ja. Men ved salg av huset, husbråk m/flere advarsler, ikke betalt husleie flere ganger da kan man kaste ut leieboer. hva er grunnen for at du skal si opp din leieboer da?
ipeggy Skrevet 23. august 2009 #4 Skrevet 23. august 2009 Kan ikke skjønne at det skal være vanskelig å bli kvitt en leieboer så lenge man holder seg til oppsigelsestiden? Det er nesten umulig å bli kvitt en leieboer raskere enn det, men gjensidig oppsigelsestid betyr vel at begge parter kan si opp leiekontrakten med 3 mnd varsel...? Hvis dette ikke stemmer, må jeg si regelverket er helt på trynet...
Gjest Skrevet 23. august 2009 #5 Skrevet 23. august 2009 Mannen din har nok rett..... alternativet er tidsbestemt kontrakt.
Odine! Skrevet 23. august 2009 #6 Skrevet 23. august 2009 Det er riktig. Vi leier ut for et år av ganga fordi vi skal bruke hele huset om noen år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå