Gå til innhold

ang lån noen som har peil

Anbefalte innlegg

Skrevet

har inntenkt på 252000 i året + tillegg trenger at lån på ca 700000 men leligheten er bare takstet til 550000 men om jeg skal bo der må jeg ha en ny bil også har kansje litt egenkapital men vil flytte før vi har solgt huset(samlivsbrudd) men det er kansje 100000 til hver om vi er heldige for huset er taksta til 1690000 og vi har gjeld på 1,5 mill. Tror du jeg kan få lån før huset er solgt og så mye mer en leligheten er verdt?

Et lite problem er at hele lånet på huset står på meg som hovedlåntaker og han som medlånetaker, må jeg selge først? vil ha den leligheten altså.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare ett tips, punktum og stor bokstav er flotte greier. Det samme er avsnitt. Gjør det så mye enklere å lese og forstå hva du spør om.

Men 252 000 x 3= 756 000, så inntektsmessig greier du nok lånet, dersom du ikke har andre lån utenom. Kommer nok også litt an på hva du har i lån fra før, utenom. Studielån, forbrukslån etc.

Men det kan nok bli verre siden du har så mye lån på deg fra før, kommer jo an på hvor godt markedet er der dere bor, og hvor fort dere får solgt. Det andre er 190 000 i overskudd, om dere får til takst. OK, men trekk fra noen 10 000 til megler og div papirarbeid. Så overskuddet der blir nok ikke rare greiene. Men kanskje stort nok til at du kan skaffe deg en OK bil uten lån...

Ta en prat med banken din, de kjenner kanskje markedet der du bor og kan vel hjelpe deg mer enn vi her på DiB/ Bam/ BM etc kan...

OG i følge ei som påstår å jobbe i bank, som av og til er her, så kommer du ikke til å få ei krone uansett. Fordi du ikke har sparepenger. Får håpe du ikke treffer på henne/ hennes bank;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...