Gå til innhold

Min fødselshistorie :o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle bli satt i gang på den 11 dagen, heldigvis bestemte lille gutt seg for å komme av seg selv :o)

Våknet 02.15 den 17 august, av at jeg pustet så rart.

Da lå jeg å pustet meg gjennom den første rien min :o)

Tenkte at det var vel ikke mulig at noe var på gang, men viste seg fort at det var det..

Gikk ned og fikk pakket toalettsaker og ordnet ungene`s saker til barnehage og skole..

Prøvde ta tiden på riene, men klarte ikke det, da jeg var noe stresset av tanken på om jeg kom til å nå sykehuset. (har ikke hatt noen styrt fødsler før, så var bare panikken som tok meg)

Fikk ringt sykehuset og forklart saken og hun sa det bare var å komme.

Vekte sambo og vi kom oss avgårde, tok en time til sykehuset, var framme rundt 03.30. (med 5 min mellom riene)

Da jeg kom inn ble det målt 4 cm åpning.

Ble vist til ei fødestue.

Jeg pustet meg godt gjennom riene, fikk veldig skryt av jordmor.

Lukket øynene mine, koblet helt ut og bare pustet.

Det fungerte veldig bra som smerte lindring.

Etter ei stund sjekket hun åpningen igjen og den var ti cm, gikk fort..

Hun ba meg si ifra når det begynte presse i endetarmen.

Var en hektisk natt på sykehuset, med ei førstegangsfødende, ei andregangs og meg tredjegangs og bare to jordmødre..

Fikk en barnepleier som satt inne hos meg da jordmor måtte springe litt hit og dit. Plutselig kjente jeg det trykke på.

Og jordmor ble tilkalt, ja da venter vi bare på at vannet skal gå sa hun.

Da kan du vente ei stund sa jeg, for vannet ble tatt på de andre to.

Så det endte med at hun tok vannet, 05.45..

Akkurat da vannet var tatt, kom ett kjempe hyl fra nabo rommet, og jordmor sprang av gårde.

Så begynte press riene mine, og jordmor var tilbake.

Jeg presset da pressrien kom, da den var over fikk dama i nabo rommet pressrier igjen og jordmor sprang over dit..

Sånn fløyg hun mella rommene.

Heldigvis hadde vi pressrier om en annen :o)

da neste pressrie kom, sier jordmor at hun ser hodet, og bare ba meg presse på. hele tiden sier hun press,press og mer, han er snart ute..

Var ikke mange pressene som skulle til før han kom ut.. Og da han kom ut, sprang jordmor til nabo damen.

Lille gutt ble født kl.05.57

Var jo ikke ondt i forhold til forrige fødsel klarte jeg å si. Å da jeg så gutten skjønte jeg fort hvorfor. Han var jo så liten :o)

Den forrige var jo enorm i forhold..

Lillegutt var 3760g og 52 cm

Ingen sting på meg denna gangen heller, og godt var det..

Fikk vite seinere på dagan at jeg "vant" over dama på nabo rommet med to min.. ;o)

Min fødselsopplevelse til tross for alt som skjedde var fantastisk, jordmora ga alt når hun var der.. var jo ikke akkurat hennes feil at alle ville føde samtidig..

Så nå går vi bare her hjemme å koser oss, hadde glemt så deilig det var å ha en liten en igjen :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å så deilig! Nyt dagene og lykke til

Skrevet

Hehe, ikke så greit når alle skal føde samtidig nei;) Hørtes veldig fint ut!

Gratulerer med lille gutten din.

Skrevet

gratulerer med lille gutten =) stilig historie, godt alt gikk fint med både deg og barnet ditt, og nabodama ;)

Skrevet

stakkars jordmora, ho må ha vært utslitt når ho gikk av vakt! men det hørtes jo ut som du fikk en god fødselsopplevelse for det:)

gratulerer!:)

Skrevet

Godt at du var dreven da, med springende jordmor! Tror jeg hadde fått hetta første gangen av det;-) Men gratulerer så masse!

Skrevet

Gratulerer så mye! Du er heldig som har fødselen overstått!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...