Gå til innhold

Flytte til usa for å studere med barn på 2 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og barnefar har veldig lyst til å studere i usa fom neste høst, og da er det på høy tid å starte prosessen, spesielt siden vi har barn. Hun vil være 2 neste sommer. Tenker å gå 3 år der nede, og flytte hjem til hun skal starte på skolen.

Erfaring, tips osv mottas med takk. event noen andre som har gjort noe liknende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bodd noen år i USA, men før vi fikk barn vel og merke, men reiser dit mye da min mann er amerikansk.

Det dere må passe på er at dere beregner økonomien slik at dere er sikre på å klare dere, også hvis uforutsette ting skulle skje. Det er ingen hjelp/støtte å få der slik som i Norge, men det vet du sikkert allerede:)

Barnehage er generelt en god del dyrere enn her, ligger på noen hundre dollar per uke, men dette kan du sikkert sjekke på nett. Finnes mange familiebarnehager også, såkalte "Licensed home day cares", og dette er nok noe billigere.

Dere må for all del huske på helseforsikring for dere alle tre. De første to årene er dere dekket gjennom folketrygden, men dere må ordne med søknad på forhånd. Mulig dere som studenter kan få utvidet dette, men i verste fall må dere dekke forsikring selv det siste året, og det er DYRT! Dere får kun redusert egenbetaling dersom dere jobber fulltid i et firma med minst 50 ansatte.

Dersom alt det økonomiske/praktiske er i orden, tror jeg dere vil kunne få et fint opphold med datteren deres i USA. Det vrimler av aktiviteter og opplegg for barn og familier, mye mer enn her i Norge.

Hvor i USA har dere tenkt dere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...