MissB&babyM Skrevet 23. august 2009 #1 Skrevet 23. august 2009 Min sønn på fem måneder sover nesten ikke på dagen,men han er kjempe trøtt men nekter å sove..Han vil ha stimulering hele tiden og blir utrolig fort lei av ting..Det blir litt slitsomt at han skal bæres på/sitte på fanget hele tiden.. Han sover som regel hele natta,er utrolig grei der.. Har dere ett søvnmønster?Hvor lenge sover barna deres på dagen?
Gjest Skrevet 23. august 2009 #2 Skrevet 23. august 2009 Hører ofte om så små barn som sover helt natten, sover lite på dagen. Min sov bra på natten, men fikk en til to flasker melk i løpet av natten. Men sov også bra 3 ganger om dagen. Han var et sovedyr fra han var født til han var rundt 9 mnd. Da ble det våkenetter i fleng. Nå er han 18 mnd og våkner fortsatt en del på natten.
MissB&babyM Skrevet 23. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. august 2009 Okey..Ja,han sover som regel hele natten nå etter vi begynte med grøt..men han er så trøtt på dagen egentlig,men vil ikke sove...Han må som regel ha melk for å sovne(han får mme)og det blir jo en litt uvane utenfor spisetidene mener jeg...
petite fleur Skrevet 23. august 2009 #4 Skrevet 23. august 2009 Da gutten min var så liten ga jeg ham melk før han sovnet, spisetid eller ei :-) Da sov han 3 lurer pr dag, god og mett. Han sov også hele natta, 19-07.
Den lille blå smurfen Skrevet 23. august 2009 #5 Skrevet 23. august 2009 Jenta vår på 14 uker sover fra 21-00 til ca 08.30, må som regel opp å gi ho smokken i 6 tiden, men sover uten mat. Som regel er hun våken ca 5-6 timer på dagen fram til legging 21, tror ho sover veldig mye, og det skal sies at ho er 6 uker prematur, kanskje det ar litt med det å gjøre...
Knotten & lille persille Skrevet 23. august 2009 #6 Skrevet 23. august 2009 Jenta mi på 4,5 mnd har stort sett sovet godt om natten fra fødselen. Dagen derimot er et kapittel for seg selv. Hun var som din ikke spes opptatt av søvn om dagen selvom hun var dødstrøtt. Måtte holde sutten inne,stryke og leie lanke samtidig. Prøvde aaalt uten at det funket, kunne bruke flere timer før hun endelig sovnet. Gav opp prosjekt soving etterhvert og pupper henne i søvn 3 ganger i løpet av dagen. Da sover hun alt fra 40 min til 1,5 timer hver gang. Sover fortsatt hele natten og har ikke behov for å ammes i søvn på kvelden. Merkelige greier. Jeg får heller ta den kampen det blir å venne henne av med puppen etterhvert, sove må hun jo.
blebla Skrevet 23. august 2009 #7 Skrevet 23. august 2009 -mitt barn på 5 måneder sover fra 19 til7-8 gjennom hele natten -og er våken en time-halv annen da og sover 2-2.5 timer -så er han våken 1-2 timer og sover en power nap på en halv time -tre kvarter -så er han våken 1.5-2 timer og kan sove lenge men jeg vekker han alltid kl 5 så han er våken et par timer før han skal legge seg for kvelden. Jeg legger han med en gang han begynner å bli suttrete og da sovner han med en gang han kommer i seng og får smokk. Jeg har ikke tro på å gi melk for å få de til å legge seg. Men er du helt imot å la han grine litt når du legger han? Jeg lot min grine litt og han gav seg alltid etter bare noen minutter. som kan virke som en evighet for oss. Jeg er så glad for at vi gjorde det, for nå sovner han med en gang. Men det er jo mange som e imot, så det er alt etter hva du føler.
MissB&babyM Skrevet 23. august 2009 Forfatter #8 Skrevet 23. august 2009 Tusen takk for svar,jenter:) Tenkte først at jeg gjorde noe galt,men litt godt å høre det er fler som har det slik.. Nei,er ikke i mot at han gråter litt,men noen ganger når jeg legger han ned hylskriker han...og det synes jeg er fælt... I dag har han sovet to timer i strekk faktisk,fra fire til seks..Men det er dum tid i forhold til leggetidene.Pleier å sove fra 19-07... Så i morgen starter vi ny rutine,som skal prøves ihvert fall i en uke før vi gir opp:) Har også kjøpt en sovecd,som skal hjelpe...så skal sette på den hver gang han skal sove... Han sover forresten mye bedre i senga si enn i vogna..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå