har en liten spire i magen min Skrevet 23. august 2009 #1 Skrevet 23. august 2009 Hei, jeg bare lurer på en ting.. (eller to) Jeg kjenner liv mange ganger om dagen AV OG TIL! men så kan det gå en laaang stund uten at jeg kjenner noe... Som nå, har jeg akkurat spist frokost, da sies det vel at den lille skal våkne og bevege seg? Akkurat i skrivende stund kjente jeg et liten spark faktisk. Jeg var på en UL på fredag og da lå babyen helt i ro, helt til legen dytta ultralydmåler`n neddi magen. Da skvatt babyen til å slo ut med armer og bein.. Når jeg fortalte dette til en vennine sa hun at det var da merkelig å være så rolig.. Hu hadde kjent liv hele tida omtrent... Og av og til kan vi se når jeg sitter med magen bar at det er full aktivitiet inni der. Men hu sa også at jeg burde be legen ta en ekstra sjekk på babyen.. Fikk så vondt inni meg når hun sa dette... Er det veldig uvanlig? Blir glad for mange svar...l Klem fra meg
X10ne Skrevet 23. august 2009 #2 Skrevet 23. august 2009 Jordmor sa noe fint til meg: ALT er vanlig! Ingen svangerskap er like og ingen babyer er like. Dumt av venninnen din å gjøre deg bekymret uten grunn synes jeg. Men hvis det vil få deg til å føle deg bedre kan du jo alltids ta en ekstra sjekk. Jeg er også i 26. uke og har en av den aktive typen :-)
satser & vesla Skrevet 23. august 2009 #3 Skrevet 23. august 2009 Hei. Jeg er nett gått over til 3. trimeste, men fikk så lyst til å gi deg noe tilbakemelding her. Jeg har rolig baby i magen, sjelden gang kjenner jeg sparkene ellers så er hun rolig dagen lang. Da jeg var på ordinær UL, lå hun med ryggen til - hun sov. Jm dyttet Ul staven i håp om å vekke henne, men niks hun ville ikke våkne. Så fikk jeg beskjed om å hoppe opp ned noen minutter - hun ville fremdeles ikke våkne. Vi skjønte at det er ei med god sovehjerte der inne :-) Så kanskje vi får rolige babyer når de blir født ;-) Ingen gravidtetsopplevelser er like. Jeg kjenner ei som har en som sparker masse hele natta, det har gått utover nattesøvnen hennes. Min derimot er MYE roligere og jeg sover hele natta gjennom. Men, nå som jeg er i uke 29 kjenner jeg at babyen snur seg innimellom. Sparkene har det mindre av pga trangt om plassen. Kos deg med de sjeldne sparkene, babyen har sikkert det knallfint der inne :-)
CarpeDiem Skrevet 24. august 2009 #4 Skrevet 24. august 2009 Jordmor Monica på babyverden.no har et fint innlegg som heter "en liten observatør". Les dette, og kos deg med en rolig baby
avocado Skrevet 24. august 2009 #5 Skrevet 24. august 2009 Jeg syns denne artikkelen er bra, her står det at det ikke er noen fasit på hvor mye babyen skal sparke, og at man skal bli kjent med sin baby og sammenlikne dag til dag fra uke 28. Selv er jeg 26+6 og har tenkt å begynne å telle om en ukes tid Altså ikke sammenlikne med andre, men sammenlikne med seg selv! http://www.babyverden.no/Tema/Temakategorier/Fosterets-utvikling/Generelt/Tell-trivselen/
Juuuunibaby <3 Skrevet 24. august 2009 #6 Skrevet 24. august 2009 Heeei.. Jeg er også i uke 26+3 og har en rolig baby i magen. Synes alle snakker om hvor aktive babyen er, og må innrømme at dette har bekymret meg litt siden min ikke er det. Jeg kjenner spark og dult om morgenen som regel og rundt 22 på kvelden. Men det er et spark eller 5 og noen dult så blir det som regel stille igjen. Iløpet av dagen kjenner jeg et spark i ny og ne. Men det kan være laaaange perioder det er stille. Jeg har begynt å roe meg litt med at min lille bare er en rolig kar. Prøver å ikke sammenligne meg med de andre. Men må si det var godt å se at det er flere som har samme opplevelse. Har forresten morkaka foran i tilegg. Leste forresten "Den lille observatør" som var foreslått lengre oppe og må innrømme at da kom det en liten tåre. Det var en nydelig fortelling. Jeg blir så lett rørt for tiden Synes vi skal prøve å bare kose oss med de rolige babyene våre <3
søte lille:) Skrevet 24. august 2009 #7 Skrevet 24. august 2009 Hei:) Gogt å se det er flere med rolig baby i magen..Jeg også har vært litt bekymret fordi jeg syntes det har vært så rolig der inne iforhold til vennindene mine som nesten klager over hvor urolige dems baye er inne imagen...Men jeg kjenner liv hver dag gjennom hele dagen,små dult her og der og noen dager innimellióm virker sparkene krafitgere enn vanlig.Begynner så smått å bli kjent med jentas "gemyt"eller hva jeg skla kalle det og har roet meg med den tanken..Dessuten har jeg en magefølelse på at hun er av den rolig typen.. Tror ikke vi skal bekymmre oss:) Lykke til
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 24. august 2009 #8 Skrevet 24. august 2009 Lillemor var også en veldig rolig baby i magen. Hun kunne være stille i lang tid av gangen, men under ultralyden hadde hun en av våkenstundene sine og hun turna rundt Når hun ble født var hun våken og klar fra dag en. Alltid fulgt nøye med på alt som skjer og vært tilstede. Ikke akkurat en sovebaby da nei Hun er en aktiv, men rolig jente nå. Og veldig kosete Lurer på hvordan lille i magen blir
har en liten spire i magen min Skrevet 25. august 2009 Forfatter #9 Skrevet 25. august 2009 Hei igjen og takk for svar! Jeg har oppfølging på sykehuset og går dit jevnlig pga høyrisikosvangerskap. Var der i går og fortalte at jeg kjenner lite liv og synes det er så kjedelig. De ville ta en ultralyd for å se på babyen. Jeg har også morkaka foran, det visste jeg fra den første ultralyden. Men så har jeg litt mye fostervann også (ikke over normalen) Og det kunne også utgjøre litt, samtidig som jeg kanskje har en rolig baby. Nå har jeg bestemt meg for å la det være med at den er rolig og at den helt sikkert kommer ut, fin og nydelig :-) Tusen takk for mange svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå