Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 23. august 2009 #1 Skrevet 23. august 2009 Hei! Fikk positiv test siste forsøk, men misstet tidlig... Har noen av dere brukt prednisolon etter positiv test?
Emilie73 Skrevet 23. august 2009 #2 Skrevet 23. august 2009 Jeg brukte prednisolon i lavere dose helt frem til 3 måneder. Jeg trappet gradvis ned fra 10 mg ved positiv test. Deretter en ukes tid med 7,5 før jeg gikk ned til 5 mg, og holdt lav dose 2,5 mg helt frem til uke 12. I følge legene skal det ikke vare nødvendig å ta prednisolon etter at man har testet positivt - jeg hadde vel bare en følelse av at jeg gjorde mitt når jeg tok det litt lengre. Legen min i Norge sa at det ikke gjorde noe for fostrene. Jeg tok også albyl-e. Men da jeg fikk mye blødninger etterhvert, så ville legen min at jeg skulle slutte med det, og det gjorde jeg. Lykke til! Klem
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 24. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 24. august 2009 Hei Emilie! Takk for fint svar... Legen min anbefaler P etter neste positive test ( DET SKAL GÅ BRA!) Jeg fikk likevel følelsen av at det ikke var bare bare å bruke det som gravid heller men... Du brukte 10 mg? Hmmmm...har akkurat fjernet endo så skal ha lang nedregulering + prednisolon + klexane...Tror jeg brukte 5 mg sist. Hva er forskjellen på klexane og albyl-e egentlig? Takk for info! Godt med kloke og dessverre erfarne ivf-damer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå