Gå til innhold

Kan urinveisinfeksjon gå over av seg selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk det PLUTSELIG i går kveld...

Jeg går jo på antibiotika fra før pga streptokokker i halsen, ikke pencillin, men dalacin bruker jeg.

Får jeg da penicillin hvis jeg går til legen tro?

Gjør jo latterlig vondt:(((

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har egentlig ikke peiling, men vet at hvis det ikke går over, så kan det bli nyrebekkenbetennelse av det. og det er visst helt forferdelig grusomt!

Skrevet

Vet du hva? Jeg har strevd med det i årevis, og gått på utallige antibiotika kurer. I tillegg har jeg gått på tranebær tabletter. Så forrige uke fikk jeg det igjen og da ble jeg drit lei, rett og slett.

Fant ut at jeg ikke gadd å dra til legen, men prøve ut flere helsekost-produkter. Og jeg fant mirakelkuren! :)

Kjøp tranebær tabletter, ren tranebær juice og noe som heter Urigard (blanding av urter som er bra for urinveiene) på helsekosten.

Fyll opp en halvannen liter flaske med vann og drikk ALT sammen. Så lager du deg tranebær juice og drikker det som drikke. IKKE noe annet.

Ta største dosen av tranebærtablettene og urigarden.

Fortsett til du ikke har vondt mer, og gjerne lenger også. Tranebær er bare nyttig å ta gjevnlig.

Dette hjalp meg, og så er det veldig mye bedre enn all antibiotika for kroppen. Lykke til! :)

Skrevet

Det kan også gå over til nyrebekkenbetennelse.. :s det vil du ikke ha!!

God bedring til deg :)

Skrevet

Ja, det går over av seg selv. Jeg fikk det en gang på lille julaften, og det var 3 timers venting på legevakta hver dag i hele romjula (jeg ringte og hørte), noe jeg bare ikke orket å utsette meg for. Det tok hele 17 dager før det var helt over. *grøss*

Skrevet

Oftest er det E-coli som forårsaker UVI og etter det jeg ser ut fra felleskatalogen, så tar ikke Dalacin dette. Og hadde Dalacin virket på dette, så hadde du heller ikke fått UVI forårsaket av E-coli.

Men når du bruker alle typer antibiotika, også Dalacin, så kan en få oppbluss av candida, og det kan gi undelivsplager.

Det beste er nok å få gått til legen med en urinprøve, evt. så sender de prøven inn til dyrkning.

Har du UVI som gir slike symtomer som du beskriver da bør du nok ha en kur, ellers så kan det spre seg opp til nyrene, og det er mye verre.

God bedring.

Skrevet

Poenget er å få til et surt miljø i underlivet. Da vil ikke bakteriene overleve. Derfor vil denne kuren fungere. Helt super! Men spør gjerne en lege. :)

Skrevet

Dette (tranebærkur etc.) kan nok fungere bra hvis en er plaget med UVI som kommer tilbake.

Men er det en akutt UVI med sterke symptomer så er det viktig å få sjekket dette.

Min historie fra noen år tilbake: Jeg fikk UVI en lørdag, dro ned på legevakten der det var 4 timers ventetid. Kunne ikke sitte der så lenge pga 2 babyer som krevde sitt. Bestemte meg for å holde ut symtomene til mandag og oppsøke fastlegen. Da mandagen kom ble jeg høyfebril med frostanfall og var veldig dårlig- blodtrykket sank til 80/40. Det ble akuttinnleggelse på sykehus. CRP var på 500, E-colibakterier hadde gått via nyrer over i blodet. Altså en blodforgiftning/ sepsis. Ble frisk etter antibiotika intravenøs, men dette kunne gått veldig dårlig. Jeg skriver dette fordi det er viktig og ikke bagatellisere UVI og prøve alternativ behandling i stedet for å gå til lege.

Men som sagt ved kroniske plager så kan det være lurt å prøve tranebær, C-vit. etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...