Gå til innhold

Hånd, munn og fotsykdom.. Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en her med "kviser" i hendene og flekker på rompa, under fotsålene, og 2 blemmer på tunga.. Fin allmenntilstand, men liten matlyst.

Ringte legevakten, der hadde sykepleieren aldri hørt om sykdommen..

Googlet litt, så er litt klokere, men vil gjerne høre om andres erfaringer. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*dytt*

Skrevet

På storesøster artet det seg slik:

- blemmer i munnen

- små prikker mellom fingre og tær

- ingen feber og ellers god allmentisltand

- legen sa virus som går over av seg selv, kunne gå i barnehagen

Husker ikke hvor lenge det varte. Blemmene i munne var ubehagelige og orket bare spise myk mat. Var veldig fornøyd med is på blå resept :-)

Ellers ikke hørt om noen andre, så jeg vet ikke noe om variasjonene...

God bedring!

Skrevet

Minsten hadde MYE i munnen og det gjorde veldig vondt :-(

Gråt to netter i strekk omtrent...

Skrevet

Veslemor på to år hadde vonde blemmer i munnen, i tillegg til blemmer på hender og føtter. Blemmene på hender og føtter plaget henne ikke nevneverdig. God allmentilstand, ingen feber. Men vondt og vanskelig å spise pga blemmene i munnen. Elsker vanligvis boller og yoghurt, men yoghurt sved tydeligvis og selv boller ble for "hardt" å tygge etpar dager, ble vaniljeis på "blå-resept" her i gården også :) Spisingen tok seg opp etter en tredagerstid, men var fremdeles vonde.

Leste også endel på nett, og fant ut at det vanligvis er barn under ti år som rammes. Men jammen meg fikk jeg også blemmer i munnen og på hendene. Kan skrive under på at blemmene i munnen er utrolig ubehagelige!

God bedring :)

Skrevet

Takk for svar! :)

Her er det fremdeles det samme, men den ene blemma i munnen har blitt DIGER.. :(

Tempen var 37,4 nå før leggetid, så ingen feber, men han er litt slapp og litt stille idag.. Usikker på om han skal i barnehagen i morgen. Får se det ann i morgen tidlig..

Spist utrolig lite, men drukket masse..

Skrevet

Må holdes hjemme.

Vi fikk beskjed av legen at dette va veldig smittsomt, å at barnehagen ville ikke bli kvitt det hvis ikke...

Skrevet

Okei, jeg fikk beskjed at når utbruddet var kommet, var de ikke smittefarlige lenger..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...