kei80 Skrevet 23. august 2009 #1 Skrevet 23. august 2009 Dette med grøt og tilevenning! Hun er 5 månder og stor.Tilligere fått 4-5 måltider om dagen med mme. På Hs er det en elendig helsesøster som jeg ikke får noen klare svar av(GRR) husker jo såvidt litt fra nr 1 men veldig lite ang det der..Jeg gir hun nå femte dagen på rad 5 små skjer med mais grøtt og gir hun 140 på flaska(isteden for 200,som er et fullt måltid vanligvis) Men åssen skal jeg fortsette? når skal hun få et helt måltid med grøt?når er tilvenningen over? Holder det med et måltid midt på dagen? Hvorr lenge skal hun få mme? og når blir det fulle måltider uten mme? (hun spiser som bare det og går helt glatt å mate henne,blir litt små sint når hun ikke får mer) Takk for svar
blomstre Skrevet 23. august 2009 #2 Skrevet 23. august 2009 Heisann! Sikkert flere måter å gjøre dette på. Har har vi dobblet mengde for hver dag. Begynte med en skje grøt, 2 skjeer neste dag, så 4, så 8 osv. Med vesla her tok det lang tid. Hvis hun ikke hadde spist opp den posjonen hun hadde fått en dag, så fikk hun samme mengde den neste til hun hadde spist opp og så økte vi saaakte til full posjon. For andre går det raskere. Så veien blir vel litt til mens man går ;-) Fortsatte å tilby mme etter grøten så lenge hun ville ha det. Lot henne altså styre selv. Når grøt posjonen ble større så gikk interessen for flasken ned og ble altså gradvis faset ut. Her har nattesøvnen vært en god indikasjon på om hun har fått nok mat. Når et grøtmåltid var etablert så begynte vi ikke med neste før hun begynte å våkne om natten igjen (sovet rundt siden 2 mnd). Vi begynte først med smaksprøver på middag isteden for grøtmåltid nr 2, men middagen gikk det utrolig smått med slik at det ikke monnet noe særlig. Så da startet vi med grøtmåltid nr 2 samtidig. Håper dette var til litt hjelp, lykke til videre :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå