Anonym bruker Skrevet 23. august 2009 #1 Skrevet 23. august 2009 Heisann! Vi har en samlet lønn (utbetalt) på 35000 i mnd. Lånet vårt blir trekt 1 gang i mnd og er på 10500... I banken sa de at vi hadde litt liten inntekt i forhold til lån, men jeg synes vi klarer oss fint, jeg... Men vi har bundet renta, da, så vi ikke skal få oss noen sjokk når renta går oppover etterhert. Noen andre som sitter igjen med ca 20500 i mnd etter at lånet er trekt? Er dette egentlig lite? Hadde vært interressant å høre hva andre syns:)
Anonym bruker Skrevet 23. august 2009 #2 Skrevet 23. august 2009 syns da ikke det hørtes lite ut? Spørs hva dere har av faste trekk og regninger selvsagt, men en normal husstand burde klare seg godt. Banken hørtes litt rar ut- men kanskje de egentlig mener dere har råd til å betale mer på lånet?? Vi fikk ikke lån til å kjøpe et spesielt hus av Nordea (som vi er gode kunder i) fordi de mente at huset ikke var verdt taksten og beliggenheten og bla bla bla... Enda vi skulle bygge det om litt annerledes. Selv med god sikkerhet. Da skvatt jeg litt, for jeg husker jo at bankene fikk hjelp av regjeringen til å låne ut penger slik at økonomien skulle rusle og gå- men vi byttet bank- og vips. Der var det ikke noe problem- de trengte bare se taksten, de!
Anonym bruker Skrevet 23. august 2009 #3 Skrevet 23. august 2009 Det er ikke hva dere har utbetalt pr.mnd som blir lagt til grunn, men brutto årsinntekt og hva denne inntekten består i. Har dere kanskje trygdeytelser som ikke blir regnet som inntekt? Hva har dere i brutto årslønn? Hvor mange unger har dere? Har dere alle forsikringene man bør?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå