Gå til innhold

Bytting av gaver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått to gaver av en slektning ett stykke vekk fra der vi bor, men har uheldigvis det fra før. Tenkte jeg skulled prøve å få byttet det, men vet jo hverken hvor det er kjøpt eller har noen kvittering. Men er ett kjent merke. Kan jeg bare gå inn i hvilken som helst butikk å bytte det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du kan glede noen ved å gi det bort. Ikke som "obligatorisk gave" (bursdag, jul..) men som hverdagsgave "Vil du ha denne?"

Skrevet

Jeg har byttet mange gaver uten å ha kvittering, så hvis buikken fører dettemerket/denne tingen - bare prøv! Si bare som det er, at det var en gave og at de som har kjøpt den bor langt unna.

Skrevet

Man har aldri krav på å få byttet klær, men de fleste gjør det hvis det er merker og klær de har inne fra før. Vær ærlig og spør pent, si det er en gave og at du lurer på om du kan bytte det, så lar de deg mest sannsynlig gjøre det. Hvis du kommer inn og spør på en måte så du tar det som en selvfølge, så er det større sannsynlighet for at du ikke får byttet.

Skrevet

Jeg har vel egentlig aldri opplevd å få et nei jeg da, men så har jeg spurt pent og forklart at det er en gave og at det ikke passet. Også har jeg pleid å kjøpe med noe ekstra for å vise at jeg synes at de har vært greie da :-)

Skrevet

Vi fikk flere ting når vi giftet oss som vi rett og slett ikke kunne bruke!

Hadde ikke kvitteringer vi heller da..

Jeg søkte opp merket på de forskjellige tingene, og fant forhandler - og jeg fikk byttet alt, siden at butikkene førte samme merke..

Fikk ikke igjen penger - det er sjelden uansett - men fikk tilgodelapp i den butikken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...