bee* Skrevet 23. august 2009 #1 Skrevet 23. august 2009 jeg er 3 gangs men enda ikke prøvd denne fantastiske epiduralen.. Det jeg tenker er at når jeg ikke har brukt epidural så følger liksom kroppen med på at riene blir sterkere og sterkere og så skal men presse ut og det er jo innmari vondt, men da er man liksom vant med mye smerte.. Men er det ikke sånn at man må "slå av" epiduralen når man skal presse?? Og da tenker jeg at man liksom blir slått i bakken av all smerten?? Eller?
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 23. august 2009 #2 Skrevet 23. august 2009 er litt usikker på om de skrur helt av eller bare ned, men epiduralen sitter i kroppen en stund så jeg vår fortsatt godt bedøvet da jeg skulle presse. var først under pyntestingene at jeg kjente at hun holdt på der nede. Jeg fikk nok litt for mye av det gode da, kjente ikke det ene benet mitt eller noen av pressriene mine så visste ikke når jeg skulle presse, sånn sett har jeg lyst på litt mindre smertelindring denne gangen, men håper jeg rekker epidural, bare en litt mindre dose. lykke til:)
Skorpio85*lykkelig 2 barns mor Skrevet 23. august 2009 #3 Skrevet 23. august 2009 Du vil få drypp når du får epidural. På meg skrudde de ikke av epiduralen, men de skrudde opp dryppet mot slutten, sånn at jeg skulle få skikkelig med pressrier de siste pressene:)
Beate79 Skrevet 23. august 2009 #4 Skrevet 23. august 2009 Jeg fikk epidural sist gang. De skrudde ikke av epiduralen og heller ikke ned i utdrivningsfasen. Usikker på hva de gjorde med dryppet for riene.. Men jeg hadde en fantastisk fødsel, og kjente absolutt ingen ting da hodet kom. (det var slik at da jordmoren sa til meg et press til så har vi hele hodet... måtte jeg sette meg opp litt, or jeg kunne ikke skjønne at vi hadde kommet så langt ennå Jeg håper at jeg har mulighet til epidural denne gangen også om jeg skulle føle behov for det...
Beate79 Skrevet 23. august 2009 #5 Skrevet 23. august 2009 ... oh glemte å si at selv om jeg fikk epidural så kjente jeg når press-riene kom og skjønte derfor nårtid jeg måtte jobbe, men selv om at jeg hadde fått drypp for riene var de ikke like effektive. Så det ble derfor da litt hardere å skulle jobbe med riene, men de viste meg gode teknikker og veiledet meg fint gjennom prossesen.
EllaBella, bølla & minifrosken Skrevet 23. august 2009 #6 Skrevet 23. august 2009 Vil tro dette er like irriterende individuelt som alt annet rundt graviditet og fødsel, men her er i alle fall min erfaring: Fikk epidural på rundt 6 cm, den virket fint, men jeg ble ikke smertefri. Epiduralen "tok toppen" av smertene, men kjente riene GODT likevel. Jeg trengte ikke drypp, for riene fortsatte å komme like kraftig og regelmessig som før. Epiduralen virket ikke like godt opp mot full åpning, så fra 9 cm til full åpning kjentes GODT for å si det sånn, pusta og peste lystgass som en helt! Ingen slo av epiduralen for det. Pressriene kom, jeg jobbet med kroppen og riene, og etter en halv time var hun ute. Så, man må altså ikke slå av epiduralen, ikke alle blir smertefrie (men smertelindret), og kroppen trenger ikke alltid riestimulerende selv om man har epidural. Jeg opplevde meg ikke som "slått i bakken" av smertene ved pressinga, det er for meg en helt annen type smerte, det kjens godt å fåå jobbe med, og jeg hadde krefter og energi på lager etter en litt roligere fase fra 6-9 cm og var derfor ikke så utslitt som jeg nok ellers hadde vært.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå