Gå til innhold

Til dere damer som kan bil, eller har mannfolk som kan...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte meg "ny" bil hos forhandler for snart 1 måned siden. En 2002 mod, citroen xsara picasso..

Har nå fått mistanker om at bilen har vært i kolisjon. Grunnen til at jeg har fått mistanker til det, er at rattet er skeivt, mangler "picasso" på passasjer side i front, også er det noen farge forskjeller i lakken.

Hvordan gå frem hos forhandler? Har jeg rett til å heve kjøpet?

Spurte forhandler når jeg kjøpte bilen, om han visste om den hadde vært i kolisjon. Han svarte da at den ikke hadde vært det.

Tok opp bil lån, for å kjøpe bil..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ringer NAF og sier det samme som du skrev her, så bestiller de en time til deg. Da vil du få noen som er nøytrale og veldig nøye til å se over bilen, og bekrefte eller avbekrefte mistankene dine.

Skrevet

Ring det verkstedet som har hatt servicer på bilen og be de sjekke dette for deg=)

Forklar det du mener er grunn til at du er usikker.

Evnt kan du jo ringe dem du kjøpte den fra og spør rett ut. Sier de at nei det stemmer ikke eller at de ikke vet, få dem til å sjekke opp.

Skrevet

ok. Takk for svar.

Ta meg en ringerunde i måren el på tirsdag.

Lite lyst å kjøre rundt i en bil som har vært kræsja, vet aldri hvilke feil som oppstår.

Kanskje jeg har rett i mine misstanker, kanskje jeg tar feil.

Men har jo noen rett til å evt heve kjøpet, hvis det skulle vise seg at den har vært i kolisjon?

Er en suuper god bil, så da må jeg evt kjøpe en ny av samme sort. hehe

Skrevet

Heisann :)

Syns det er lurt at du sjekker opp i dette. Det at rattet er skeivt trenger ikke nødvendigvis ha noe med kollisjon og gjør, bilen din trenger kansje rett og slett bare en forstillingskontroll, kan være at du har slitne styrekuler el opphengskuler. Selv om picasso mangler så sier det heller ikke kollisjon, men en vet jo aldri. Bilen er en 2002 så den er jo ikke en ny bil lenger.

Fargeforskjell i lakken er det som sier meg mest kollisjon her, har du åpnet panseret å sjekket lakken nedi der? Er ofte du kan se på lakken der fremme at bilen har fått seg en dunk, Selfølgelig kan fargeforskjellen være bagateller det også, noen kan ha sykklet borti, skrapt opp borti noe, mange småting som kan skje med en bil, og lakker en over det uten å rubbe og bone bilen så vil det jo vise forskjell :)

Syns du skal ringe naf jeg, kansje jeg selv hadde tatt kontakt med en biloppretter. En biloppretter vet nok nøyakti hva h'n skal se etter :)

Håper alt er i orden med bilen din ;)

Skrevet

Hei, ta kontakt med biltilsynet og få all tidligere data på bilen! Her finner du tidligere eiere du kan ringe, evt ringe forsikringsselskaper!

Er vel noen "lure" bilverksteder som kjøper opp kondemnerte biler, fikser og selger til "ny" pris! Var vel en sak på TV2 hjelper deg for en stund siden.

En NAF-test vil vel selvfølgelig og kunne vise om bilen er skeiv etc.

Om dette viser seg være en kræsja bil har du full rett til å heve kjøpet, da dette skal være opplyst i kjøpekontrakt! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...