Gå til innhold

Bekymret! Ønsker svar!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså jeg tror egentlig det bare er meg som er overhysterisk her nå, men ble akutt overmannet av frykt.

Jeg er i dag 12+6 uker på vei.

De siste dagene har jeg merket at symptomene har forsvunnet mer eller mindre. Det eneste jeg merker er litt kvalme.

Min aller største dummhet (angrer) er at eg tok en titt inne på ufrivillig abort forumet og der var det så forferdelig mange som hadde fått MA.

Hvor vanlig er egentlig dette?

Æsj skulle aldri ha gått inn på den siden!!!! Grrrr sint på meg selv nå!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du hvorfor 2 trimester kalles det mest behagelige og koseligste trimesteret?

Det er fordi symptomene blir mindre, færre og mildere samtidig som magen vokser og en kjenner mer og mer til den lille huleboeren uten at det er ubehagelig og tungt slik som det ofte blir i 3 trimester.

Så ta det helt med ro! Ting skal avta litt nå! :-)

Skrevet

Slik var det for meg og. Graviditetsymptomene forsvant i denne perioden. Det er helt normalt. Ikke vær bekymret, gled deg heller over spiren din. Om noen uker kan du kjenne sparkene, da vet du med sikkerhet at du er gravid. Faren for å miste når du har kommet så langt er mikroskopiske.

Lykke til videre med svangerskapet.

Skrevet

fra jeg var 10 uker ble noen symptomer borte over natten, sånn som feks kvalme. trodde det skulle gi seg gradvis, men plutselig hadde jeg bare ikke vært kvalm den dagen, heller ikke neste eller neste.. sånn har det vært med brystspreng også.. tror det er normalt jeg, håper da d :) nå er jeg ihvertfall i uke 22 å babyen spreller som bare det inni der akkurat nå :)

Skrevet

ja, du skulle aldri gått inn der;)

Jeg er nå i uke 16, og "endelig" er det kommet litt symptomer igjen! Har vært uten symptomer siden uke 12, og har nesten lurt på om jeg faktisk er gravid (ser jo at livmora vokser, fått høre hjertelyden, og har jo så smått begynt å kjenne spark) men det har ikke vært flere fysiske tegn enn det.

Først nå har det tatt seg opp litt igen.. har begynt å stikke/strekke i lysken og menssmertene er tilbake av og til..og må innrømme jeg synes det err herrlig å kjenne at jeg er gravid igjen:)

Husker sist gang jeg var gravid..da synes jeg ukene mellom uke 12 og 16 var så kjedlige og lange, for det skjedde liksom ingenting! Denne ganga har jeg tatt det mer med ro og nyter det:)

Du får prøve å gjøre det samme:)

Skrevet

Hei!

Jeg mistet mine symptomer i min 9. uke, og var ganske stressa over det (Kom over en sak i lommelegen.no, hvor ei jente klagde over å ha mistet sine symptomer da, hvorpå legen svarte noe sånt som: "Du har nok sannsynligvis hatt en MA, ja." Dum, dum lege!!) Nå er jeg i uke 29 (hører egentlig til 3. trimester), og kjenner babyen min hver dag. Husk: Alle svangerskap er ulike! Og det er faktisk veldig normalt å ikke ha så mange symptomer! Tror bare du må smøre deg med tålmodighet, og tenke at så lenge du ikke blør, er alt i orden! (MA'er er faktisk ganske sjeldne...) Det går så bra, så! :)

Skrevet

Mest sannsynlig har du ingenting å bekymre deg for. Symptomene avtar for de fleste på dette stadiet. Hvis du allikevel ikke klarer å legge bort engstelsen, ta en ekstra sjekk hos lege eller jordmor så du kan høre hjertelyden. Eller bestill en babysound på nettet. Min kom etter 2 dager bare. Lykke til videre med magen

Skrevet

skal til legen i morgen å da håper jeg hu hører hjertelyden. Jeg er litt overvektig, så kan hende hu ikke hører den, da bestiller jeg tidlig UL!!

Men jeg er egentlig ikke redd lenger, symptomene var tilbake igjen i dag :)

Skrevet

Så bra !! Lykke til i morgen :)

Skrevet

Jeg tror du bare skal ta det med ro. Jeg hadde også en sånn periode når jeg var rett rundt 12 uker - sånn plutselig så forsvant "gravid"-tegnene. Jeg tror bare kroppen skifter gir og gjør seg klar til en ny runde. Gled deg heller, om 12 uker til kjenner du deg gravid HELE tiden! :)

(snart 24 uker)

Skrevet

Hørte det lille hjertet til babyen min i dag så alt er i orden heldigvis! slo 155 ganger per minutt :)

Nå skal jeg bare senke skuldrene og nyte resten av tiden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...