Gå til innhold

Hvorfor blir man kvalm når man er gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 6 uker på vei og er dritt kvalm. Hva er årsaken til kvalmen? hvordan forebygger man kvalmen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hormonene.. Jeg er ikke rett person til å si hva som forebygger kvalmen, da jeg hadde ekstrem svangerskapskvalme.. Men drar du til legen kan du få kvalmestillende.. Det som hjalp meg, var sykehusbesøk og intravenøs.

Prøv saltkjeks, og hold deg unna kullsyre! appelsinjuice er godt, men kan være hardt.

Skrevet

det kommer av at blodsukkeret i kroppen synker raskere, tildels pga hormoner. når det er lavt blir man kvalm. for de aller fleste hjelper det en god del å spise når man blir kvalm. blir ikke heelt bra, men ganske. det går over når kroppen har vent seg til hormonene.

Skrevet

spise litt og litt. For meg var banan ofte redningen når kvalmen plutselig kom kastende på meg, for jeg kunne gå og føle meg mett og fornøyd og nesten ikke kvalm og så på to sekunder bli dødssulten og selvfølgelig da så kvalm at jeg overhode ikke greide å tenke på mat engang. Men fikk jeg da trødd i meg en banan, fikk jeg blodsukkeret såpass på beina igjen at jeg etter en liten stund greide å spise litt mer.

Ellers gikk jeg mye med drops og annet søtt lett tilgjengelig, det kunne være livreddende når jeg var ute og ikke bare kunne legge meg flatt og rope på mat :P

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at det er pga morkaken som fungerer som den skal. Altså ikke at den ikke fungerer om man ikke er kvalm :) Men hormoner + morkake = kvalme

Skrevet

De har ennå ikke funnet ut nøyaktig hva som gjør at man blir kvalm når man er gravid. Det er mange teorier, men ingen av dem er bevist100%. En ting er iallefall sikkert: hadde det vært menn som var gravide, så hadde de funnet ut både årsak og kur for 50 år siden.

Skrevet

Her var det mye viss vass svar. Grunnen til at man er kvalm er pga hcg hormonet. Er derfor de med flerlinger svangerskap ofte er dårligere enn de med et barn, nettopp pga dobbelt så mye hormoner (hcg)

Skrevet

Ehm..Jeg var ikke det spor kvalm da jeg gikk gravid, og fødte en stor jente med en flott morkake, så hva skulle morkaka ha med det å gjøre?

Skrevet

11:58 du er helt på bærtur. Skjønner ikke hvor dere får ting fra!

Skrevet

Skriver jeg at det alltid er slik at de med kun et barn er mindre kvalme??!! Les før du slenger ut av deg med unødvendig piss!

Ofte er det slik!

Skrevet

Den linken der snakkes det om ekstrem sv.sk kvalme! Vanlig kvalme kommer av hcg!

Skrevet

Nope, årsaken er hcg. Det er da pussig at de som har meget høy hcg er forferdelig kvalme, er det ikke?

Skrevet

Alt jeg sier, står jo også i de linkene du driver å sender. Du må være dum:)

Skrevet

Siden du vet svaret, er det jo merkelig at forskere ikke har klart å finne fram til det samme. Dersom det bare var de med meget høy hcg som ble kvalme, ville det jo være ekstremt enkelt å finne ut dette ved hjelp av forskning.

Skrevet

Det er jo det de aller fleste leger sier 14.29!! At de er nesten sikre på at det er hcg som gjør damer kvalme. Likevel tror du ikke på det? Nei, nei, deg om det! Du skjønner ikke så mye eller?

Skriver jeg at det KUN er de med veldig høy hcg som blir kvalme? Og at de med lav ikke blir det?

Lære seg å lese hadde vært en fordel tror jeg. Veldig ofte er det slik, ikke bestandig. De med flerling sv.sk er ofte mye mer kvalm nettopp pga dobbel hcg.

Skrevet

Det er pga hormonforandringer ja :) Jeg var sengeliggende i 3 uker pga kvalmen, unngikk å spise søte ting sånn som youghurt ol. Grønne epler, ritz kjeks og knekkebrød og polarbrød ble redningen :) Postafen og ingefær tabletter kan og hjelpe.

Skrevet

Jaja jenter kvalme blir vi hvertfall=))

Jeg var kvalm og spydde dag og natt med første..Ingen flerlinger der..

Holdt på til 8 mnd,da måtte jeg på sykehus og få intravenøs væske,da fant de ut at de kunne gi meg Postafen i stikkpiller og jeg la på meg 5 kilo siste mnd...Fødte en frisk gutt på nesten 4 kilo..

Samme med andre gutten,men da roa det seg etter 4 mnd..

Jenta hadde jeg såvidt litt kvalme ett par ganger på kveldstid med,men de to siste er ganske tette(21 mnd)

Denne gangen er kvalmen gjeldende igjen, men ikke kastet opp en gang så det er da noe positivt=))

Skrevet

Man blir mest kvalm dersom man har blitt gravid utenfor ekteskap. Hvis du er litt kvalm, så kan det være fordi du tenkte på en annen mann under samleiet den gangen du ble gravid, for det blir liksom "utro light".

Skrevet

Hehehehe, dagens kommentar!! *ler godt* Jeg er godt gift, men må ha tenkt hardt på en annen mann siden jeg fikk hyperemesis:p

Skrevet

Ja, det må du ha gjort. Men et tips: Tenker du på Brad Pitt blir du ikke kvalm. Da får du bare bekkenløsning i stedet, og jeg vet ikke hva som er verst..

Skrevet

Endelig en som har forstått det 20:00!

Dere andre damer må jo være rimelig tett i pappen som tror det er hcg som gjør det. Kvalmen kommer av utroskap!

Skrevet

Neineinei! Dere er helt på viddene! Det er Guds straff for at vi begår en syndig handling-SEX! Og de som i tillegg kommer blir mye kvalmere enn andre. De som får multiorgasmer får hyperremesis!

Jeg trodde da virkelig at dette var allmenn kunnskap. *rister på hodet av dere*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...