Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #1 Skrevet 22. august 2009 Hei Lurer litt på om det er kynnere disse stramningene jeg har i magen for tiden.Det er noen år siden sist jeg var gravid, så husker ikke helt hvordan disse tingene er. Er i uke 18 så synes kanskje det var litt tidlig. Stramningene kommer feks om jeg går fort over gulvet, leker litt med barna eller stresser på jobben. Er dette noe jeg skal være redd for og ta hensyn til? Synes at det skal lite til før jeg kjenner dette. Takker for svar
Gjest -<<- Skrevet 22. august 2009 #3 Skrevet 22. august 2009 Ja, det høres ut som kynnere. Livmoren blir hard, liksom? Det er ikke sjokkerende tidlig for en flergangsfødende, men om du får dem veldig hyppig bør du ta det rolig. Nevn det også for lege/jordmor, det hender man bør sykmeldes om man har veldig mye kynnere, siden de i verste fall kan føre til premature rier.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #4 Skrevet 22. august 2009 Takk for svar Ja, føles som om hele magen strammer seg til. Har jo litt spesiell livmor også har jeg fått høre, da den allerede ligger helt oppunder puppene. Ikke rart vi har hatt problemer med å finne hjertelyd. Heldigvis fikk jeg tidlig ultralyd for å sjekke det ut og da oppdaget legen at livmoren lå uvanlig langt oppe til å være bare 17 uker på vei. Skal huske å snakke med jordmora neste gang jeg er på kontroll.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå