Gå til innhold

erfaringer med tabletter for å stoppe melkeproduksjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal slutte å amme og jeg har fortsatt mye melk. det blir veldig vondt etter noen timer. ömt og ubehagelig.

jeg vil höre om deres erfaringer ved ammeslutt og ved bruk av tabletter for å stoppe produksjonen. hvilke tabletter fikk dere? bivirkninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fikk ingen bivirkninger av de, men de kan visst bli litt ille hvis det smeller inn. fikk beskjed om å ikke kjøre bil (prøve å unngå) det da, siden man pøutselig kan bli svimmel. husker ikke hva de het, men hvis du sier et navn så vet jeg om det er de el ikke.

ble iallefall deilig å slippe den sinnsyke sprengen!!

Skrevet

Jeg fikk nesespray for å stoppe melkeprodusjonen. Samme nesespray som man får for å øke den.

Jeg brukte den en helg som minsta ikke var hjemme, på mandagen var det bare få dråper igjen. Fikk skikkelig brystspreng, men det forsvant etter noen timers tid. Utover det merket jeg ikke noe til bi-virkninger. Men det beste av alt var at ungen ikke var hjemme, så de sprengte puppene mine fikk være i fred for viltre barn.

Skrevet

De virket kjempefint og fort. Melka var borte i løpet av 4-5 dager, HELT borte etter en uke. Eneste bivirkningene jeg opplevde var litt "ørhet". Litt svimmel om jeg reiste meg fort.

Skrevet

Kan jeg spørre om grunnen til at dere tar slike tabeletter?

Jeg har nå brukt 1-2 uker på å slutte å få melk. er jo "bare" å amme el pumpe gradvis mindre.....

Skrevet

Jeg ammet 2-3 ganger om dagen fortsatt da lillebror gråt og nektet tvert å drikke når jeg la han til.

Etter noen dager fikk jeg spreng, og jeg kjente at det produsertes melk, fikk en kur med tabelletter. Hjalp ikke. Produserte melk fremdeles. Fikk en kur til. Hjalp ikke.

Da ga jeg blaffen og startet på p-sprøyta. Hadde produksjon i mange uker etterpå. Kjente det stakk og var vondt også.

Nå er han 2 år. Ingen melk lenger. Men det gikk leeenge!!

Skrevet

Her har legene bestemt seg for å ikke skrive ut disse pillene pga bivirkningene. Eneste som får de er de som har mistet et barn, vi andre må klare oss uten...

Jeg synes likevel det gikk forbausende bra jeg da jeg måtte slutte amme veldig brått og hadde masse melk (barnet var 4 mnd gammel). Jeg fikk det rådet og sette på meg den strammeste jogge-toppen jeg overhodet kunne få på meg og ha den på døgnet rundt til sprengen ga seg. Var selvfølgelig veldig sprengt andre dagen, men gikk i dusjen og satte igang utrdivningrefleksen så det værste overskuddet sprutet ut av seg selv. Pumpet ingenting i det hele tatt. Etter andre dagen gikk produksjonen tilbake og puppene ble mindre og mindre i dagene som gikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...